arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶

رسولی: با تداوم روند میراث‌خواری نسل آینده از طریق فروش تراکم مخالفیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: تغییر رویکرد در حوزه معماری و شهرسازی شهرداری تهران مورد تائید شورا است و اعضا مخالف تداوم روند میراث‌خواری نسل آینده از طریق فروش تراکم هستند، اما تغییر ریل و سوزن مدیریتی نباید موجب توقف فعالیت‌های ساخت‌وساز و بلاتکلیفی مردم باشد.
به گزارش خبرنگار سرویس شهری «انتخاب»، سید حسن رسولی در جلسه امروز شورای شهر تهران پس از استماع گزارش حجت؛ معاون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران بابیان اینکه با انتصاب شما به‌عنوان معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران این سؤال را مطرح می‌شود که آیا امکان سازگاری حضور یک عالم در حوزه معماری و شهرسازی در مسئولیت اجرایی مؤثر است یا نه؟ گفت: بر اساس عملکرد سه‌ماهه به نظر می‌رسد شما بیش‌ازحد بخشی نگر در دستگاه اجرایی هستید، درصورتی‌که شهرداری مدیریت هماهنگ‌کننده فرابخشی است، اگرچه نگرش‌ بخشی می‌تواند مؤثر باشد.
وی تأکید کرد: تغییر رویکرد در حوزه معماری و شهرسازی شهرداری تهران مورد تائید شورا است و اعضای نیز مخالف تداوم روند میراث‌خواری نسل آینده از طریق فروش تراکم هستند، اما تغییر ریل و سوزن مدیریتی نباید موجب توقف فعالیت‌های ساخت‌وساز و بلاتکلیفی مردم باشد.
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران بابیان اینکه متأسفانه بر اساس گزارش‌های مردمی در مدت‌زمان کوتاه شاهد مهندسی هم‌زمان نبودیم، اعلام کرد: انتظار می‌رود با اعمال رویکرد جدید به بخش‌ عملیاتی نیز توجه شود تا در کنار اعمال رویکرد جدید به روشی ایجابی نیز پرداخته شود.
رسولی تأکید کرد: ما نیز طرفدار اداره شهر به‌صورت عالمانه هستیم اما نباید مدیریت عالمانه روند تدریجی داشته باشد و موجب توقف فعالیت‌های روزمره سرمایه‌گذاران، سازندگان و شهروندان شود. استدلال درستی نیست که به مناطق بگوییم صبر کنید تا رویکرد جدید در این حوزه ارائه شود. انتظار می‌رود با سرعت از ادبیات مجلسی عبور کنید و به ادبیات اجرایی برسید تا اعضای شورای شهر و شهردار تهران در پایان چهار سال عملکرد موفقی داشته باشد.
رسولی در این جلسه در بررسی طرح "الزام شهرداری تهران به شناسایی، اندازه‌گیری و گزارشگری بدهی‌ها، تعهدات و ذخایر" به‌عنوان مخالف این طرح گفت: الزام کردن‌های پی‌درپی شهرداری تهران آن‌هم به‌صورت موازی و تکراری موجب سردرگمی در شهرداری و کاهش اعتبار و روایی گزارش‌های ارسالی به شورا می‌شود.
وی بابیان اینکه تراز مالی شهرداری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سرفصل در سند تحویل و تحول شهرداری به شورا ارائه خواهد شد، تأکید کرد: قرار شده شهرداری تهران هرماه یک‌بار گزارش‌های درآمد و هزینه‌های شهرداری را به خزانه‌داری شورا ارائه کند که البته تاکنون این امر محقق نشده است.
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در سیاست، الویت و راهبردهای بودجه سال 97 این الزامات تصویب و ابلاغ‌شده است، گفت: انتظار می‌رود دستاوردهای الزام‌های سابق به‌خصوص در حوزه مالی به شورا ارسال شود اعضا با الزام جدید تشتت ایجاد نکنند.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
برچسب ها: فروش تراکم
نظرات بینندگان