arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۰

ارزش واقعي سکه 560 هزارتومان است

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: ارزش واقعی سکه در حال حاضر حدود 560 هزار تومان است که با اضافه کردن سایر هزینه ها مانند مالیات ارزش افزوده قیمت آن زیر 600 هزار تومان خواهد بود .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واحد مرکزی خبر: رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: ارزش واقعی سکه در حال حاضر حدود 560 هزار تومان است که با اضافه کردن سایر هزینه ها مانند مالیات ارزش افزوده قیمت آن زیر 600 هزار تومان خواهد بود .

کشتی آرای در مصاحبه با بخش گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب افزود : تفاوت قیمت طلا در داخل با قیمت جهانی باید بین نیم یا یک درصد باشد . وی گفت :قیمت مصنوعات طلا هیچگونه حبابی ندارد اما قیمت سکه دارای حباب است. اقای کشتی آرای یکی از علتهای اصلی جاذبه سکه برای خریداران را نداشتن فاکتور برای معاملات ان دانست و گفت: سرمایه گذاری روی طلا همیشه سود اور بوده اما چگونه خریدن و چه خریدن نیز مهم است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: صنف طلا و جواهر دنبال ثبات قیمت طلا است اما اکنون تمام نگاهها متوجه خرید طلاست واین برای صنعت طلا خوب نیست. اقای کشتی آرای افزود:افزایش بی رویه قیمت سکه و سوداگری در آن صنعت طلا را مختل ودچار رکود کرده است .

 وی گفت: نقش بانک مرکزی در کنترل قیمت و تنظیم بازار بسیار مهم است و باید به افزایش تقاضا پاسخ دهد تا حبابی ایجاد نشود ؛ باید هیجانات خریداران کنترل شود تا سرمایه کشور و مردم اسیبی نبیند . اقای کشتی آرای افزود: در خیلی از کشورها طلا نه به صورت فیزیکی بلکه با سند کاغذی معامله می شود و این سند می تواند در بسیاری از کارهای اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد . رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: طبق برآورد ها حدود 85 درصد ذخایر طلا در دنیا استخراج شده و 15 درصد آن باقی مانده است .

 یک استاد دانشگاه نیز در مصاحبه با برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت : طلا امروز اطمینان بخش اقتصاد و برای صاحبان پس انداز کوچک محل امنی برای انباشت سرمایه شده است . اقای شاه ویسی افزود :قیمت یک اونس طلا از 37 دلار در سال1946 به حدود 1900 دلار رسیده است . وی گفت: بر اساس مدلهای اقتصادی فرآیند موجود در بازار سکه شفاف نیست و این دامنه پر خطری برای سرمایه گذاران ایجاد می کند . اقای شاه ویسی افزود: بازار سرمایه هر چه به طرف شفافیت نزدیک شود نشان از ثبات و سالم بودن بیشتر دارد . وی گفت: سرعت نقد شوندگی طلا بسیار بالاست که بخشی از ظرفیتهای اقتصادی بازار است .
نظرات بینندگان