arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۰

احمدی نژاد: آمده ام تا دینی که از اردبیلی‌ها بر گردنم دارم ادا کنم

رئیس جمهور گفت: با انتخاب اردبیل به عنوان مقصد سفر در دور چهارم، دینی که از اردبیلی‌ها بر گردنم دارم ادا می‌کنم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: رئیس جمهور گفت: با انتخاب اردبیل به عنوان مقصد سفر در دور چهارم، دینی که از اردبیلی‌ها بر گردنم دارم ادا می‌کنم.

محمود احمدی‌نژاد دقایقی پیش در بدو ورود به فرودگاه اردبیل و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که در اولین دور از سفر چهارم به استان سرفرازی سفر می‌کنیم که دلبستگی من و ملت ایران به آن عمیق و ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه هویت تاریخ امروز ملت ایران را مدیون مجاهدت‌های بزرگان هستیم، افزود: عظمتی که مردم اردبیل در سایه ولایت‌مداری، ایمان و تدین خلق کردند، عظمتی ماندگار برای تمام تاریخ ایران اسلامی است که باید حریم‌دار آن باشیم.

وی مردم اردبیل را با‌وفاترین مردم به اهل بیت عصمت و طهارت و امام حسین (ع) برشمرد و بیان داشت: مردم این خطه همیشه و در تمام برهه‌های تاریخی به ویژه سه دهه گذشته از انقلاب نشان دادند که همیشه پشتیبان نظام اسلامی و مبانی آن بوده‌اند و هرگز از حمایت خود دست نکشیدند.

احمدی‌نژاد ابراز داشت:‌ در دوره معاصر نیز مردم اردبیل با حفظ خصلت‌های اصیل، ماندگار و برجسته همان شکوه دوره‌های گذشته همچون صفویه را به منصه ظهور رسانده و به دنیا نشان دادند که هرگز از آرمان خود بر نمی‌گردند.

وی بیان داشت: ‌مردم این دیار و فرزندان برومند آن در دوران دفاع مقدس نیز با هوشمندی و صلابت در صحنه حاضر شده و بار دیگر تدین و دینداری خود را در قالب علما و اندیشمندان متعهد نشان دادند.

رئیس جمهور ادامه داد: در طی تاریخ عرفا و علمای تراز اول از این خطه به پا خواسته و در مسیر دلباختگی اسلام، تشیع و ولایت گام برداشته‌اند و امروز در همین مسیر پایدار هستند.

احمدی‌نژاد به اهداف سفر چهارم اشاره کرد و افزود: در این سفر سعی می‌کنیم با رفع موانع و کاستی‌های سه دوره اول سفر زمینه اجرایی شدن مصوبات بر زمین مانده را شکل عملیاتی و عینی ببخشیم تا در پایان دولت دهم اردبیل مقدس به جایگاه ممتاز خود دست یابد.
نظرات بینندگان