arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۸۲۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۱ - ۱۶ آذر ۱۳۹۶

باد و باران و وزش باد شدید در مناطق زلزله زده کرمانشاه / برخی چادرهای اسکان فروریختند

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: وزش نسبتا شدید باد و همچنین بارش باران تا پایان اواخر وقت امروز (پنجشنبه) مهمان مناطق زلزله زده استان خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: وزش نسبتا شدید باد و همچنین بارش باران تا پایان اواخر وقت امروز (پنجشنبه) مهمان مناطق زلزله زده استان خواهد بود.

علی محمد زورآوند در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بارش باران همراه با وزش شدید باد از ساعت اولیه بامداد امروز در مناطق زلزله زده استان آغاز شده است و همچنان ادامه داد.

وی افزود: این سامانه بارشی تا ساعت 10:30 دقیقه صبح امروز 22 میلیمتر برای گیلانغرب، 12.6 میلیمتر برای ثلاث باباجانی، چهار میلیمتر برای سرپل ذهاب و 2.5 میلی متر هم برای قصرشیرین بارش به همراه داشته است.
زورآوند یادآوری کرد: طبق پیش بینی های بعمل آمده انتظار می رود این سامانه بارشی حدود 20 میلیمتر بارش برای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به همراه داشته باشد.

معاون هواشناسی کرمانشاه گفت: همراه با بارش باران شاهد وزش شدید باد در مناطق زلزله زده نیز بوده ایم به گونه ای که سرعت وزش باد در قصرشیرین و تازه آباد به 65 کیلومتر بر ساعت و در سرپل ذهاب به 60 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

وی همچنین سرعت وزش باد در شهر کرمانشاه را نیز 30 کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: انتظار می رود به تدریج از سرعت وزش باد در نقاط مختلف استان کاسته شود.

زورآوند یادآوری کرد: از صبح فردا تا اواسط هفته آینده شاهد کاهش محسوس دما در نقاط مختلف استان خواهیم بود به گونه ای که دمای شبانه در مناطق زلزله زده به یکی دو درجه زیر صفر و دمای شهر کرمانشاه به کمتر 5 تا 6 درجه زیر صفر می رسد.

طبق گزارش های رسیده از مناطق زلزله زده، وزش شدید باد باعث سقوط و شکستگی برخی از چادرهای محل اسکان افراد حادثه دیده شده است.

میانگین بارش های سال زراعی جاری (اول مهر تا 15 آذر) در استان کرمانشاه به 54.5 میلی متر رسیده است که در مقایسه با دوره بلند مدت حدود 32 درصد کاهش نشان می دهد.

برچسب ها: چادر ، زلزله
نظرات بینندگان