arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۶
هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس:

«سازش» مُرد/ تمام انتفاضه‌ها در رابطه با قدس شکل گرفته‌اند / چیزی به نام قدس شرقی و غربی نداریم / اسراییل اصلا وجود ندارد که بخواهد پایتختی برای آن تعریف شود

رئیس دفتر سیاسی حماس، اعلام قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی را پایان روند سازش اعلام کرد و گفت قراداد قرن و غیره برای همیشه دفن شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«سازش» مُرد/ تمام انتفاضه‌ها در رابطه با قدس شکل گرفته‌اند / چیزی به نام قدس شرقی و غربی نداریم / اسراییل اصلا وجود ندارد که بخواهد پایتختی داشته باشد

رئیس دفتر سیاسی حماس، اعلام قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی را پایان روند سازش اعلام کرد و گفت قراداد قرن و غیره برای همیشه دفن شدند.

به گزارش «انتخاب»، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنان خود در پی به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد روند صلح و ساز مُرد و وب رای همیشه کنار رفت.

بر اساس گزارش شبکه المیادین، هنیه تأکید کرد دیگر چیزی به نام قرارداد و قرن و غیره وجود ندارد و همه اینها برای همیشه دفن شدند.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود تصمیم آمریکا در آستانه سالروز انتفاضه سنگ (انتفاضه اول فلسطین در سال 1987) اعلام می‌شود و هیچ انتفاضه‌ای در فلسطین شکل نگرفته جز اینکه در ارتباط با قدس بوده است.

وی تصریح کرد: ما خواستار ترسیم سیاست‌ها و راهبرد برای مقابله با توطئه‌های جدید علیه قدس و فلسطین هستیم. اسرائیل اصلا وجود ندارد که بخواهد پایتخت برای آن تعریف شود.

هنیه گفت: قدس واحد است و شرقی و غربی ندارد ، بلکه شهری فلسطینی، عربی و اسلامی و پایتخت دولت فلسطین است.

او گفت: اسرائیل اصلا وجود ندارد که بخواهد پایتخت برای آن تعریف شود.

نظرات بینندگان