arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۶ - ۱۶ آذر ۱۳۹۶

آیت‌الله نوری‌همدانی: مبارزه با بدحجابی ضروری است / باید برای از بین بردن منکرها قیام کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به مطرح شدن اعلام قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی گفت: نمی‌گذاریم چنین امری شکل بگیرد و در این بخش نیز رژیم صهیونیستی شکست می‌خورد.

به گزارش فارس، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه مسئله امر به معروف و نهی از منکر یکی از موضوعات بسیار مهم است، اظهار کرد: خداوند در قرآن بیان کرده که برای پایه‌گذاری امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنید و سعی بر تقوا در دنیا داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: همه افراد باید به ریسمان پروردگار تمسک داشته باشند، بنابراین کسانی باید در زمینه امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به مسئله جهاد گفت: اگر ایجاد و احیای معروف‌ها و قلع و قمع منکرها به جهاد احتیاج داشته باشد؛ باید افراد در میدان گام بگذارند تا امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد، البته نخستین اقدام در این زمینه شناخت معروف‌ها و منکرها است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام به مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی توجه دارد و فعالیت‌های استکبار، صهیونیست‌ها و کسانی که نوکر آنها هستند منکر است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه تمام واجبات در پرتو آماده‌سازی مردم است، گفت: مردم مخاطب قرآن هستند؛ امام خمینی (ره) استبداد را قلع و قمع کردند و اکنون مردم‌سالاری در حکومت و نظام حاکم است.

وی عنوان کرد: امنیت در سایه امر به معروف و نهی از منکر است، بنابراین امنیت، سیاست، اقتصاد و فرهنگ از این فریضه عظیم شروع می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از موضوعات فقهی است که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر باید شناخت وجود داشته باشد و از کتاب و سنت معروف‌‌ها و منکرها را به دست آوریم.

وی عنوان کرد: مسلمان زنده کسی است که منکر را بشناسد و نسبت به آن بی‌تفاوت نباشد، بنابراین کسانی که در راه امر به معروف و نهی از منکر گام برمی‌دارند باید مجهز شوند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه نمونه‌ای از منکرها این است که استکبار می‌خواهد قدس را به رژیم صهیونیستی دهد، گفت: مکه، مدینه، مسجد‌النبی، کعبه و قدس برای مسلمانان است، بنابراین باید نسبت به آن حساس باشند، نباید در برابر چنین اقدامی تماشاگر باشیم بلکه همه مردم وظیفه دارند در برابر منکر پر و بال دادن به صهیونیست‌ها در زمینه قدس حساس باشند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و لبنان التهاب ایجاد کرد و شکست خورد، خاطرنشان کرد: مردم وظیفه‌شناس از کشورهای مختلف حساسیت و حرکت نشان دادند و معتقدیم این گام دیگری برای سقوط رژیم صهیونیستی است.

این مرجع تقلید عنوان کرد: باید همه در برابر رژیم آل سعود، استکبار و آمریکا حرکت کنند و نمی‌گذاریم چنین امری شکل بگیرد در این بخش نیز رژیم صهیونیستی شکست می‌خورد؛ این چهارمین شکست است تا سرانجام این رژیم و غده سرطانی قلع و قمع شود.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل وزارتخانه‌ای به نام امر به معروف و نهی از منکر گفت: این وزارت باید با منکرها در رده‌های مختلف مقابله کند و هر کس مرتکب منکر است پاسخگو باشد. بارها بیان شده دیرکرد ربا و حرام است و ربا از گناهان کبیره محسوب می‌شود ولی بانک‌ها ربا دریافت می‌کنند و به این امر گوش نمی‌دهند.

آیت‌الله نوری‌همدانی مبارزه با بدحجابی را ضروری دانست و تأکید کرد: باید برای احیای معروف‌ها و از بین بردن منکرها قیام شود و بدانید در نظام اسلامی زندگی می‌کنید و باید تمام معروف‌ها عملی و منکرها ریشه‌کن شود.

وی عنوان کرد: در بسیاری از روستاها مسجد و خانه عالم احداث شده ولی عالم ندارند در حالی که عالم باید در روستاها حضور باشد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: انقلاب در نتیجه با هم بودن به پیروزی رسید، بنابراین باید یک فکر و اراده در مملکت حاکم باشد.

نظرات بینندگان