arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۸ - ۱۶ آذر ۱۳۹۶

ایلدریم: تصمیم آمریکا درباره قدس مانند کشیدن ضامن نارنجک است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر ترکیه تصمیم آمریکا درباره بیت المقدس علیرغم مخالفت جامعه جهانی را به همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق تشبیه کرد و گفت: تصمیم آمریکا درباره قدس، مانند کشیدن ضامن نارنجک است.

به گزارش ینی شفق، بنعلی ایلدریم نخست وزیر ترکیه در گفتگو با خبرنگاران همراه خود حین بازگشت از سفر رسمی خود به کره جنوبی در واکنش به تصمیم شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارتخانه واشنگتن از تل آویو به این شهر اعلام کرد: قدس سرزمین مقدسی برای ۳ دین اسلام، مسیحیت و یهودیت است؛ به همین دلیل تغییر موقعیت این شهر مانند کشیدن ضامن نارنجک به شمار می آید.

نخست وزیر ترکیه ادامه داد: این اقدام مانند برگزاری همه‌پرسی در شمال عراق است. آنها در مقابل مخالفت جامعه جهانی همه‌پرسی غیرقانونی برگزار کردند و همگی شاهد بودیم که پس از آن چه اتفاقاتی افتاد.

لازم به ذکر است، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز گذشته و در نشست خبری مشترک با ملک عبدالله پادشاه اردن در این باره گفته بود: نشست سران سازمان همکاری اسلامی برای بررسی مسئله قدس ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر ماه) در استانبول برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شب گذشته اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و قصد دارد سفارت این کشور را از تل آویو به قدس تغییر دهد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان