arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۶

چرخش 180 درجه ای جرمی کلارکسون؛ خودروهای برقی دنیا را به جای بهتری تبدیل می کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در سال 2008 که کلارکسون در اوج دوران کاری خود با تاپ گیر بود، در یکی از اپیزودها به سراغ تسلا رودستر رفت و به بررسی آن پرداخت. کلارکسون در آن اپیزود جنجالی آنقدر از این خودروی برقی انتقاد کرد که در نهایت باعث شکایت تسلا موتورز از برنامه تاپ گیر شد.

بعد از سه سال کشمکش قانونی بر سر این ماجرا، ایلان ماسک نتوانست طرف مقابل خود را محکوم کند، اما در مصاحبه با یکی از خبرنگارها گفت:

برنامه کلارکسون بیشتر جنبه سرگرمی دارد تا گفتن حقایق؛ فکر می کنم که بیشتر افراد این موضوع را درک می کنند. من واقعا از آن اپیزود لذت بردم و اکنون از تاپ گیر یا چیز دیگری متنفر نیستم.

او [کلارکسون] آدم بسیار شوخ طبعی است، اما نسبت به خودروهای الکتریکی و آمریکایی دید منفی دارد؛ حال این مساله درباره تسلا که هم اهل آمریکاست و هم الکتریکی، شدیدتر است. ما در برابر فردی مثل کلارکسون در بدترین شرایط ممکن قرار داریم.

با نزدیک شدن به زمان شروع فصل دوم مجموعه گرند تور، کلارکسون در مصاحبه ای با اشاره به بررسی یکی از محصولات تسلا در این فصل، درباره خودروهای برقی صحبت های جالبی کرده که نشان از تغییر نظر وی پس از حدود یک دهه دارد. در این مصاحبه، جرمی در رابطه با تجربه ای که حین بررسی و رانندگی با تسلا مدل X بدست آورده، گفته:

این خودرو از بسیاری جهات قابل تحسین است، اما نقاط ضعفی هم در آن دیده می شود. مدل X نگرشی جدید نسبت به اتومبیل دارد.

کلارکسون در ادامه افزوده که وی نسبت به خودروهای برقی جبهه گیری نکرده و هیچ مشکلی با این نوع از وسایل نقلیه ندارد. او گفته که با گسترش اتومبیل های الکتریکی، دنیا می تواند جای بهتری برای زندگی شود.

بعد از ریماک کانسپت وان، تسلا مدل X دومین خودروی برقی است که در فصل دوم گرند تور حضور خواهد داشت. آنطور که اعلام شده، بخش هایی از اپیزود اول این فصل، به تصادف وحشتناک هموند با سوپر اتومبیل الکتریکی کروات ها یعنی کانسپت وان اختصاص یافته است.

همانند فصل اول، در اپیزود آغازین فصل دوم نیز سه اتومبیل فوق العاده سریع که نمایندگانی از گذشته، حال و آینده هستند، بررسی خواهند شد. در این بررسی جرمی کلارکسون پشت فرمان لامبورگینی اونتادور S و جیمز می در پشت فرمان آکیورا NSX خواهند بود. وظیفه هدایت ریماک کانسپت وان را هم ریچارد هموند بر عهده دارد.

گفتنی است اولین قسمت از فصل دوم گرند تور، روز جمعه هشتم دسامبر (17 آذر) از طریق سرویس آمازون ویدیو پخش خواهد شد. پیش بینی می شود این فصل دارای 11 یا 12 اپیزود باشد.

*زومیت

نظرات بینندگان