arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۱۷ آذر ۱۳۹۶

ایستادگی بازارهای نفت در برابر صعود دلار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر قوی‌ شدن ارزش دلار ثابت ماند اما از رشد بی‌وقفه تقاضای چین و تداوم کاهش تولید اوپک و غیراوپک همچنان مورد حمایت قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، نفت وست تگزاس اینترمدیت ۵۶.۶۸ دلار در هر بشکه بود که نسبت به قیمت نهایی ۵۶.۶۹ دلار معاملات روز پنج‌شنبه تغییری نداشت.

نفت برنت که قیمت پایه برای بازار جهانی است تنها یک سنت افزایش یافت و به ۶۲.۲۱ دلار در هر بشکه رسید.

به گفته معامله‌گران، قوی‌تر شدن دلار آمریکا که ماه جاری در برابر سبدی از ارزهای بزرگ ۰.۸ درصد رشد کرده، قیمت‌های نفت را تحت فشار منفی قرار داده است. دلار قوی‌تر قیمت نفت را که به ارز آمریکا معامله می‌شود در کشورهایی که از سایر ارزها استفاده می‌کنند گران‌تر می‌کنند.

با وجود این رشد تقاضای چین برای نفت در سال جاری از قیمت‌ها پشتیبانی کرده است. طبق آمار اداره کل گمرک چین، واردات نفت خام این کشور در نوامبر به ۳۷.۰۴ میلیون تن یا ۹.۰۱ میلیون بشکه در روز رسید که دومین رکورد بالا بود.

بانک آمریکا مریل لینچ در دورنمای سال ۲۰۱۸ خود اعلام کرده است که تقاضای جهانی قوی و عرضه محدود کمک خواهد کرد قیمت نفت برنت تا اواسط سال آینده به ۷۰ دلار در هر بشکه صعود کند.

براساس گزارش رویترز، در بخش عرضه قیمت‌های نفت از توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک که عرضه به بازار را محدوده نگه داشته، مورد حمایت واقع شده است. اما تولید نفت رو به رشد آمریکا که بیش از ۱۵ درصد از اواسط سال ۲۰۱۶ افزایش یافته و به ۹.۷ میلیون بشکه در روز رسیده، تحقق هدف اوپک برای متعادل کردن عرضه و تقاضا در بازار را تهدید می‌کند.

برچسب ها: نفت ، دلار
نظرات بینندگان