arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۱۷ آذر ۱۳۹۶

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی: ۲۰ سال است در خدمت مقام معظم رهبری هستم؛ به خداوند قسم معظم له در تقوا و پاکی نظیر ندارند / سردار سلیمانی تحت تربیت ایشان پرورش داده شده / عربستان ثروت مسلمانان را بر باد می‌دهد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: دست حاکمان عربستان به خون مردم یمن آغشته است و ثروت مسلمانان را بر باد می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی: ۲۰ سال است در خدمت مقام معظم رهبری هستم؛ به خداوند قسم معظم له در تقوا و پاکی نظیر ندارند / سردار سلیمانی تحت تربیت ایشان پرورش داده شده / عربستان ثروت مسلمانان را بر باد می‌دهد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: دست حاکمان عربستان به خون مردم یمن آغشته است و ثروت مسلمانان را بر باد می‌دهند.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی بعدازظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری استان که به‌منظور تکریم و معارفه نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان برگزار شد، اظهار کرد: امیرالمؤمنین پیامبر(ص) را خوب می‌شناخت و این مسئله در نهج‌البلاغه کاملاً مشهود است.

وی در وصف وضعیت شهر مکه در زمان رسالت پیامبر اکرم(ص) افزود: در آن زمان اگر به یک پدر خبر می‌دادند که خداوند به تو دختری عطا کرده است رنگش سیاه می‌شد که بین ننگ نگهداری دختر یا زنده‌به‌گور کردن آن کدام‌یک را تحمل کند.

وی با اشاره به اینکه در شهر مکه آداب اجتماعی زیر صفر بود و جز بت‌پرستی و شهوت پراکنی چیزی نداشتند، گفت: پیامبر (ص) در چنین شرایطی به دنیا آمدند و دوران نوجوانی خود را گذراندند، در آن زمان از سواد، علم، دانش، معلم و تدریس در مکه خبری نبود و فقط ۱۲ نفر می‌توانستند بنویسند و بخوانند.

پست و مقام امانت بزرگی در دست ماست

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: وقتی پیامبر (ص) به رسالت مبعوث شد یک‌تنه هزاران قانون را بدون هیچ استاد و معلمی نوشت تا بر اساس این قوانین بشریت تا قیامت اداره شود.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی بیان داشت: معلمِ پیامبر(ص) خداست، خدا او را تعلیم داده و این در حالی است که یک انسان معمولی هرگز نمی‌تواند در همه جهات صاحب‌نظر باشد.

وی با اشاره به اینکه در کشاورزی و تجارت و دامداری و... پیامبر (ص) قانون آورده است، اظهار کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) اشرف مخلوقات و بزرگ‌ترین الگوی اخلاق است.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی گفت: شما نمی‌توانید با مال و ثروت همه را راضی کنید اما با اخلاق خوش همه راضی می‌شوند.

وی خطاب به مدیران استان کرمان عنوان کرد: این پست و مقام امانت بزرگی در دست ما است و یک روز از ما گرفته خواهد شد؛ خدمت به مردم بزرگ‌ترین سرمایه برای آخرت است.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی ادامه داد: فرصت استثنایی برای ماست که در حاکمیت اسلامی در این کشور باشیم؛ جوانی‌مان را در دوران طاغوت با اوضاع اسفناک طی کرده‌ایم و این در حالی است در آن زمان نخست‌وزیر کشور بهائی و مظهر فساد در دربار پهلوی بود و بقیه لاشخور بودند.

سردار سلیمانی تحت تربیت مقام معظم رهبری پرورش داده شده است

وی در خصوص مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: بنده بیش از ۲۰ سال است در خدمت مقام معظم رهبری هستم به خداوند قسم که معظم له در تقوا و پاکی نظیر ندارند به‌گونه‌ای که مقید و متعهد به شرع و ظواهر اسلام و اهل شب‌زنده‌داری، توسل، تضرع و... هستند.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه وجود چنین شخصیتی به‌عنوان فرمانده کل قوا در رأس کشور در دنیا نظیر ندارد، افزود: مشاهده می‌کنیم که کسانی که خود را خادم خانه خدا می‌دانند دستشان به خون مردم مسلمان آلوده است.

وی گفت: دست حاکمان عربستان به خون مردم یمن آغشته است و ثروت مسلمانان را بر باد می‌دهند.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به زندگی زاهدانه مقام معظم رهبری، گفت: کسانی هستند که آرزو دارند دو رکعت نماز پشت سر ایشان بخوانند و به آقا می‌گویند دعا کنید که ما شهید شویم و حاضرند جان خود را فدا کنند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه سردار سلیمانی تحت تربیت مقام معظم رهبری پرورش داده شده است، تصریح کرد: از برکت اسلام، انقلاب و رهبری اربعین چنان جلوه کرده که در دنیا چنین اجتماع عظیمی پیدا نمی‌شود و داعش تمام تلاش خود را در این تجمع کرد اما نتوانست کاری از پیش ببرد.

به برکت اهل بیت کشور از امنیت کامل برخوردار است

وی با بیان اینکه ریشه داعش کنده شده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «اگر با داعش نمی‌جنگیدیم باید در شهرهای ایران با آن‌ها می‌جنگیدیم» و این پاسخ انسان‌های کج‌فهمی بود که فکر می‌کردند نباید در عراق و خارج از مرزهای کشور می‌جنگیدیم.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی عنوان کرد: به برکت اهل‌بیت و تعالیم امام صادق(ع) این کشور از امنیت کامل برخوردار است. داعش در ایران که پیرو اهل‌بیت(ع) است نتوانست نفوذ کند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله جعفری اظهار کرد: مردم کرمان وی را دوست دارند، چون یک روحانی ساده‌زیست، مردمی و دارای فضائل است که هرگز از موقعیتش برای منفعت خود استفاده نکرد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ شئونات آیت‌الله جعفری مانند گذشته افزود: از وجود آیت‌الله جعفری در حوزه‌های علمیه استان استفاده می‌شود و مسئولان استانی هم مانند سابق از برکات و نصایح وی استفاده کنند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه استاندار کرمان از دست‌پرورده‌های سردار سلیمانی است، افزود: استان کرمان دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است که باید از آن‌ها برای خدمت به مردم استفاده شود.

وی گفت: کرمان استان عجیبی از نظر مساحت، معادن، محصولات کشاورزی، مفاخر و شخصیت‌های بزرگ است.

مردم از حجت الاسلام علیدادی حمایت کنند

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی بیان داشت: باید از امام‌جمعه جدید استان کرمان استفاده و حمایت کنید، امام‌جمعه جدید محصول استان شماست.

وی با اشاره به سوابق حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی در جزیره کیش اظهار کرد: حجت‌الاسلام علیدادی در جزیره کیش اثرات سازنده‌ای داشته به‌گونه‌ای که ۱۶ سال در جزیره کیش در توسعه مسائل مذهبی کوشا بود.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی با بیان اینکه حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی طرح احداث ۳۰ مسجد را در جزیره کیش پیاده کرد، افزود: ساخت ۱۴ مسجد در جزیره کیش عملیاتی شده است.

وی گفت: هیئت‌های عزاداری زیادی در کیش برپا شد و این در حالی بود که حجت‌الاسلام علیدادی در این جزیره با مردم دوست بود و مردم کیش از رفتن او ناراحت شدند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری بیان داشت: انتظار است روحانیون، مدیران و مردم از حجت‌الاسلام علیدادی حمایت کنند و این در حالی است که دشمن به دنبال پراکندگی و برهم زدن وحدت مسلمانان است.

نظرات بینندگان