arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۰۳۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۱۷ آذر ۱۳۹۶

آمریکا: مذاکرات مستقیم با کره شمالی مطرح نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت آمریکا اعلام کرد: هرگونه مذاکرات مستقیم آمریکا با کره شمالی تا زمانی که آنها خواهان خلع سلاح هسته‌ای نباشند مطرح نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، گفت: یک چنین مذاکراتی چیزی است که روسیه و چین و بسیاری دیگر از کشورهای جهان از موافقت‌شان با آن سخن می‌گویند. با این حال کره شمالی هیچ گونه تمایلی برای نشستن پای میز و داشتن یک گفت‌وگوی جدی وقتی که اقدام به شلیک موشک‌های بالستیک می‌کند، نشان نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: به این ترتیب تا زمانی که کره شمالی خواهان خلع سلاح هسته‌ای نباشد مذاکرات مستقیم با آن مطرح نیست.

اخیرا وزیر خارجه روسیه گفته بود که کره شمالی آماده مذاکره مستقیم با آمریکا بر سر برنامه اتمی خود است.

جاستین هیگینز، یک سخنگوی دیگر وزارت خارجه آمریکا نیز گفت که کره شمالی برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند کافی نیست، بلکه باید در حالی پای میز مذاکره بیاید که آماده مسیری برای توقف کامل و برچیدن برنامه هسته‌ای‌اش باشد.

با این حال رزمایش‌های سالانه آمریکا و کره جنوبی در منطقه همچنان ادامه دارد و روز پنجشنبه دو بمب افکن سنگین B-1B در آن شرکت کردند.

وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به این رزمایش گفت: برگزاری این رزمایش سبب می‌شود که بروز جنگ در شبه جزیره کره تبدیل به یک حقیقت قطعی شود.

وزارت خارجه کره شمالی گفت: این رزمایش‌ها و جنگ طلبی همراه با رویارویی از سوی مقام‌های آمریکا آغاز جنگ را اجتناب ناپذیر می‌کند.

این وزارتخانه گفت: سوالی که باقی است این است که چه زمان جنگ بروز پیدا خواهد کرد. ما خواهان جنگ نیستیم اما از آن نیز خود را مخفی نمی‌کنیم.

نظرات بینندگان