arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۰

"شیوه های تقلب در انتخابات در حال تغییر است"

معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشورمان گفت: متأسفانه امروزه افرادی برای به دست آوردن یک کرسی دست به تقلب با شیوه های مختلف می زنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشورمان گفت: متأسفانه امروزه افرادی برای به دست آوردن یک کرسی دست به تقلب با شیوه های مختلف می زنند.

حجت الاسلام ابراهیمی در جمع صدها نفر از ناظرین شورای نگهبان در شهرستان بهارستان و رباط کریم اظهار داشت: متاسفانه رفته رفته شیوه های تقلب هم تغییر می کند و ما همه وظیفه داریم که نسبت به چهره های گمنام که درصدد فراهم نمودن زمینه تخلف در تلاش هستند شناسایی کنیم.

این مسئول با اعلام اینکه نامزد انتخاباتی فاقد صلاحیت در این نظام قبل از فرا رسیدن ایام قبل از تعین و تائید قبل از صلاحیت از شیوه های فراوانی استفاده می کند عنوان ساخت : به رغم اینکه برخی افراد فاقد صلاحیت از هم اکنون به دنبال راهکارهایی برای رفع اشکال خود از سوی نهادهای مربوطه می باشد ما نباید اجازه دهیم این افراد ورود داشته باشند.

ابراهیمی با تأیید بر اینکه یک نفر برای به دست آوردن یک کرسی در مجلس به راه های گوناگون متوسل می شود و این مسیر حتی تا به زیر سوال بردن مجلس و نظام نیز ختم می شود.

معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان در شهرستان بهارستان، نهمین دوره انتخابات مجلس را از حساسیت ویژه ای برشمرد و گفت : باتوجه به اینکه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حساسیت ویژه ای برخوردار می باشد بایست به همان اندازه نیز حساسیت  ناظرین  دیگر عوامل انتخاباتی به این موضوع سرنوشت ساز افزایش داشته باشد.

این مسئول اذعان داشت : نباید اجازه دهیم که انتخابات عامل ویا وسیله ای برای ایجاد اختلاف  و شکاف در جامعه وبین مردم باشد.

وی حساسیت اینگونه آزمون ها را در شهرستان ها نسبت به شهرهای کوچک از میزان بالایی برشمرد وخواستاردقت نظر بیشتر عوامل انتخاباتی شد.

ابراهیمی ادامه داد:دلسوزان این نظام نباید اجازه دهند تا نفاق در بین ما توسعه پیدا کند چرا که هم اکنون هر چه جلوتر پیش می رویم ما از انتخابات آسیب جدی می بینیم.

وی از این انتخابات به عنوان یک آسیب و زنگ خطر جدی نام برد و افزود: متأسفانه برخی شیوه های غلط انتخابات در کشور ما به یک آسیب جدی تبدیل شده است وهمین امر باعث مشکلات عمیق در جامعه شده است.

این مسئول در ادامه اظهارات خود حفظ نظام و پاسداری از دستاوردهای اصیل آن را برای همگان یک تکلیف دانست و تصریح کرد: در هیچ کجای جهان چنین کشوری که برحاکمیت مردم سالاری اکتفا نماید وجود ندارد و جایگاهی که نظام ما نسبت به دیگر نظام ها دارد در سطح دنیا بی نظیرمی باشد.

وی حضور 82درصدی مردم  در پای صندوق های رأی را یکی از ویژگی های اصل حاکمیت مردم سالاری یاد کرد و گفت: ما می توانیم با ترویج فرهنگ مردم سالاری دینی بهترین سوغات را برای دیگر کشورها داشته باشیم.

ابراهیمی شیطنت های بعد از انتخابات را با یک بلوای تبلیغاتی حجیم توسط غرب یکی از ابزارهای آنان برشمرد و اذعان داشت:همه می دانیم که پس از انتخابات دهمین انتخابات ریاست جمهوری چه بلایی توسط بنگاه های خبر پراکنی غرب وهمچنین دیگر عوامل داخلی و خارجی بر پا شد ولی حضور مردم در جریان ندای رهبری به ویژه9 دی را نباید فراموش کنیم که مردم همه به صحنه آمدند و پاسخ دندان شکنی رابه یاوه گویان غرب دادند.

وی این حضور بی نظیر مردم را نشانه اعتماد آنان به نظام مردم سالاری دینی توصیف کرد و اینگونه اقدامات خودجوش مردمی را قفل نمودن کلید ابزارهای شیطانی دشمنان تشریح نمود.

معاونت شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در پایان سخنان خود بار دیگر با تأکید بر حفظ جایگاه نظام از سوی همه مسئولین و مردم و توجه به حساسیت انتخابات  آتی مجلس شورای گفت: برادران و خواهران ، همه ما در قبال آرای مردم در هر انتخاباتی مأمور ومسئول هستیم وکوچکترین خطا می تواند اعتماد مردم رابه این نظام سلب نماید.

حجت الاسلام حبیبی رئیس دفتر شورای نگهبان در شهرستان های رباط کریم و بهارستان نیزضمن قدردانی از حضور معاونت شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور،مسئولین شهرستان وهمچنین ناظرین شورای نگهبان گفت:انتخابات یک عرصه سرنوشت سازی می باشد که با نظارت دقیق ناظرین شورای نگهبان ودیگر مجریان برگزاری می تواند دستاورد خوبی را درحوزه داخلی وخارجی کشورمان به همراه داشته باشد.

وی اظهار داشت:شورای نگهبان در کشور از جایگاه بسیار ارزشمندی برخوردار می باشد و وظایف آن کاملا بر همگان روشن و واضح است.

این مسئول تصریح کرد:دشمنان این نظام از بدو پایه گذاری این نهاد مقدس برای تخریب و زیر سوال بردن این جایگاه ارزشمند تلاش های وسیعی انجام دادند ولی با شکست سختی مواجه شدند.

حبیبی وظایف ناظرین شورای نگهبان رابسیار خطیر توصیف کرد وافزود:شورای نگهبان که ناظرین خود را برای نظارت بر سر صندوق های اخذ رأی معرفی می نماید مسئولیت بسیار خطیری بر عهده دارند که باید این وظیفه رادر راستای امانتداری و پایداری از عقاید مردم در پای صندوق های رأی به نحو شایسته ایفا نمود.

رئیس دفتر شورای دفتر نظارت و بازرس شورای نگهبان در شهرستان بهارستان خاطر نشان ساخت: کلیه ناظرین شورای نگهبان در شهرستان رباط کریم با طی نمودن دوره های تخصصی آماده نظارت بر انتخابات باشکوه تر در شهرستان بهارستان و رباط کریم می باشد.

وی برگزاری اردوهای ویژه برای ناظرین و بهره گیری از سخنرانان مجرب کشوری برای آشنایی هر چه بیشتر این افراد از وظایف ومسئولیت خود را بخشی از دوره های تخصصی در طی فصل های مختلف برشمرد ودر ادامه از مسئولین شهرستان و مردم خواست تا در راستای هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان ها آستین های همت را بالا بزنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
0
7
مگه نمي گي بعضي ها دنبال اين كارها هستن؟
اگه ميشناسيشون جلوشونو بگير
اگه شوراي نگهبان مي تونه اينكار رو بكنه
مگه ادعاشون نمي شه جلوي بي تربيت ها رو مي گيرين
پس چيكار مي كنن
نظرات بینندگان