arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۶

مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات خوزستان فردا تعطیل نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با فروکش پدیده گرد و خاک کلیه مدارس، مراکز دانشگاهی و آموزشی و ادارات سراسر استان خوزستان در روز شنبه ۱۸ آذر ماه دایر هستند.

گرد و خاک از صبح امروز نقاط مختلف استان خوزستان را فرا گرفت و آلودگی هوا در هفتاد و هفتمین روز پاییز در برخی نقاط به بیش از 14 برابر حد مجاز رسید.

بر اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان میزان غلظت ریزگردها امروز جمعه در شهر اهواز به 2141 میکروگرم بر متر مکعب رسید.

بر اساس اعلام هواشناسی خوزستان، تودۀ گرد و خاک مستقر در استان از اواخر وقت امروز از استان خارج شده و دید افقی شهرستان اهواز در صبحگاه فردا افزایش یافته و به بیش از 2500 متر خواهد رسید.

اما اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان نیز با صدور اطلاعیه‌ای از دایر بودن فعالیت کلیه مدارس، مراکز دانشگاهی و آموزشی و ادارات سراسر استان در روز شنبه 18 آذر ماه خبر داد.

اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان در اطلاعیه عصر امروز آورده است: «پیرو اخطاریه مورخ 14 آذرماه و با توجه به اطلاعیه شماره 29 مورخ 17 آذرماه اداره‌کل هواشناسی خوزستان در خصوص خروج توده گرد و خاک از اواخر وقت روز جاری از استان خوزستان و افزایش دید افقی شهرستان اهواز و رسیدن آن به 2500 متر در صبح روز شنبه، همچنین تقویت زبانه پرفشار سطح زمین و کاش ارتفاع و ضخامت جو و کاهش چشمگیر دمای هوا در غالب نقاط استان در‌ روز جاری و افزایش رطوبت در اکثر نواحی استان و با توجه به پیش‌بینی هواشناسی خوزستان مبنی بر خروج توده گرد و خاک از استان و افزایش دیده افقی و عدم تعطیلی ادارات، مدارس و مراکز آموزشی در روز شنبه 19 آذرماه نسبت به اطلاع‌رسانی موضوع و سایر تدابیر لازم در این خصوص اقدام لازم انجام شود».

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان