arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۶

موج گردوخاک در حال خروج از خوزستان است؛ موج سرما در راه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

داره کل هواشناسی خوزستان اعلام کرد: توده گرد و خاک در اواخر وقت امروز از استان خوزستان خارج شده و ادارات و نهادها در خوزستان در روز شنبه۱۷ آذر دایر است.

هوا شناسی استان خوزستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد توده گرد و خاک وارد شده به استان خوزستان از سوی کشور عراق است و منشاء خارجی دارد.

توده گرد و خاک مذکور در اواخر وقت امروز از استان خوزستان خارج شده و ادارات و نهادها در استان خوزستان در روز شنبه17 آذر دایر است.

در اطلاعیه شماره 29 هواشناسی استان خوزستان که امروز ( 17 آذرماه ) صادر شده، آمده است: « بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های عددی نشان‌دهنده ورود توده گرد و خاک از کشور عراق طی اوایل صبح امروز و به تدریج گسترش و نفوذ آن در اکثر شهرهای استان گردیده و توده گرد و خاک مذکور از اواخر وقت امروز از استان خارج شده و دید افقی شهرستان اهواز در صبحگاه فردا افزایش یافته و به بیش از 2500 متر خواهد رسید.

همچنین با تقویت زبانه پرفشار سطح زمین و کاهش ارتفاع و ضخامت جو، شاهد کاهش چشمگیر دمای هوا در غالب نقاط استان طی امروز خواهیم بود و افزایش رطوبت در اکثر نواحی استان دور از انتظار نخواهد بود. بخش شمالی خلیج فارس نیز تا اواسط هفته آینده مواج پیش‌بینی می‌شود.»

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان