arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۰۹۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۶

محمود صادقی: هیچگونه اظهارنظری درباره ورود زنان به ورزشگاه و کنسرت انجام ندادم چرا که تعلقات مذهبی خود را دارم

محمود صادقی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در زمینه اظهارات اخیر خود درباره حضرت آیت الله مکارم شیرازی توضیحاتی ارائه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمود صادقی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در زمینه اظهارات اخیر خود درباره حضرت آیت الله مکارم شیرازی توضیحاتی ارائه کرد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا درباره ابراز نگرانی علما و حوزویان نسبت به اتهام زنی خلاف واقع به مرجعیت گفت: بنده به هیچ وجه قصد جسارت به ایشان را نداشتم و از نوجوانی از مریدان حضرت آیت الله مکارم شیرازی بودیم که انتشارات مذهبی برای نوجوان و مجله مکتب اسلام را داشتند و ایشان از روحانیانی بودند که با روش های جدید نقش ویژه ای در اثرگذاری در حوزه فکری داشتند.

صادقی با بیان این که حضرت آیت الله مکارم شیرازی در حوزه فکری در قبل از انقلاب نیز اثرگذار بودند، اظهار داشت: بنده همواره برای ایشان احترام قائل بوده ام، نقش حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بعد حقوقی نیز در مجلس خبرگان قانون اساسی برای تدوین قانون واقعا تحسین برانگیز است و دیدگاه های مترقی ایشان بسیار جالب بوده و شایسته مطالعه است.

وی ادامه داد: ایشان امروز نیز در مقام مرجعیت منشأ خدمات بسیاری در زمینه های گوناگون به ویژه علوم قرآنی و فقهی هستند؛ مجموعه تفسیر نمونه از خدمات شایان و بزرگ این مرجع تقلید است.

عضو فراکسیون امید در ادامه ابراز داشت: اگر کسی با دید غیر سوگیرانه به جمله ای که بنده توئیت کردم نگاه کند، متوجه می شود که هیچ دلالتی بر قصد تهمت و جسارت به ایشان وجود ندارد اما در کامنت هایی که زیر این جمله در فضای مجازی درج شده، مطالبی مطرح شده که مقصود من نبوده است.

وی در پاسخ به سؤال رسا درباره این که چرا با وجود تکذیبیه های متعدد دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی و تأکید بر عدم ارتباط ایشان با شخصی به نام مدلل، بار دیگر این ادعا را تکرار کردید؟ عنوان کرد: همان شب فرزند حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بنده تماس گرفت و صحبت کرد و توضیحات خود را در این زمینه ارائه دادم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین دو شب پیش آقای دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با بنده تماس گرفتند و بنده به حد کافی تلاش کردم که این موضوع را توضیح دهم.

وی اضافه کرد: روز گذشته نیز در سخنرانی خود در دانشگاه گیلان به این موارد اشاره کردم اما ظاهرا بازتاب لازم را نداشته است، مباحثی که قبلا مطرح شده که آن فرد رابطه نسبی یا سببی با حضرت آیت الله مکارم داشته در ذهن ما نبوده و توئیت بنده چنین دلالتی ندارد.

عضو فراکسیون امید با اشاره به ارتباط توئیت خود با اظهارات حضرت آیت الله مکارم شیرازی در انتقاد از دولت برای تدوین آیین نامه ورود بانوان به ورزشگاه ها و غفلت از مشکلات اصلی جامعه گفت: اگر جست و جو شود بنده هیچگونه اظهارنظری درباره مسائلی مانند ورود زنان به ورزشگاه و کنسرت انجام ندادم چرا که تعلقات مذهبی خود را دارم.

وی افزود: حضرت آیت الله مکارم شیرازی فرموده بودند که مشکل اصلی کشور ورود بانوان به ورزشگاه ها نیست بلکه مسائلی مانند بیکاری و معضلات بانکی مشکل کشور به شمار می رود که بنده هم سخنان این مرجع تقلید را قبول دارم و اگر به ایشان جسارت شده باشد عذرخواهی می کنم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که در تحقیقات ما مشخص شد که فرد بدهکار بانکی هیچگونه ارتباطی با حضرت آیت الله مکارم شیرازی ندارد، بار دیگر از این مرجع تقلید عذر خواهی کرد.

نظرات بینندگان