arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۰

احمدی‌نژاد: طب سنتی ایران احیا شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور گفت: صهیونیست‌ها و سرمایه‌دارن غربی همه مفاهیم انسانی و فرهنگی در دنیا را به گونه‌ای تغییر داده‌اند که امروز موضوع درمان در دنیا کاملاً یک کار تجاری به شمار میرود و ما باید تلاش بکنیم تا با تغییر این نگاه، طب سنتی خود را احیا کنیم.

به گزارش فارس محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور شامگاه دیروز (سه شنبه) در دیدار با حسن عبدالرزاق جزایری مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه موضوع سلامت از مهم‌ترین مسائل انسانی به شمار می‌رود و اگر انسان سالم نباشد، کارکرد دیگری نخواهد داشت و سایر استعدادهای او نیز امکان شکوفایی پیدا نخواهد کرد، گفت: در بخش سلامت اولویت با پیشگیری است که به هر میزان در این بخش سرمایه‌گذاری شود کم بوده و ارتقاء این بخش نیازمند آموزش، سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌های مناسب است.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه امروزه در دنیا عده‌ای وجود دارند که از سرمایه‌گذاری در حوزه پیشگیری ناراضی هستند، چرا که نگاه تجاری به بخش سلامت دارند، تصریح کرد: درمان و پزشکی یک اقدام انسانی است و در فرهنگ اسلامی طبابت کاری مقدس و خدمتی والا بشمار می‌رود که طبیبان بخاطر انجام آن هیچگاه پولی دریافت نمی‌کردند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تجربیات قابل توجهی در بخش سلامت و درمان به دست آورده و به سرعت در حال پیشرفت است، گفت: آمادگی داریم این تجربیات را برای استفاده سایر کشورها در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار دهیم و این سازمان نیز می‌تواند با گسترش همکاری‌ها سرعت این پیشرفت‌ها را روزافزون کند.

احمدی‌نژاد گفت: باید طب سنتی خود را که با فرهنگ خودمان همخوانی دارد و طبیعتاً ارزانتر و مفیدتر است احیاء کنیم و گرنه باید در آینده بیشتر از حال حاضر دارو به کشور وارد کنیم.

در این دیدار حسن عبدالرزاق جزایری مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت با تجلیل از اهمیت دادن جمهوری اسلامی ایران به موضوع بهداشت و سلامت مردم و توجه به بخش آموزش پزشکی، گفت: امروزه سلامت و بهداشت تنها محدود به بیمارستان‌ها، پزشکان و دارو نمی‌شود و باید در حوزه‌های دیگر مرتبط با سلامت مردم از جمله امنیت جاده‌ای تلاش گسترده‌ای در کشورها انجام شود.

مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه سیستم نظارتی جمهوری اسلامی ایران برای پیشگیری از وقوع بیماری و انتشار آن بسیار قوی است، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به تحریم های اعمال شده توانسته است پیشرفت‌ و عملکرد قابل توجهی در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته باشد.
نظرات بینندگان