arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۸ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۰

دیدار خرازی و پاول تکذیب شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دفتر وزیر خارجه اسبق کشور در واکنش به اخبار منتشره مبنی بر "دیدار خرازی و پاول" توضیحاتی منتشر کرده که متن آن در پی می آید:

1 ـ اساسا هیچ گونه ملاقات و مذاکره‌ای بین آقای خرازی و آقای کالین پاول انجام نگرفته است. شرکت در اجلاس‌های بین‌المللی یا ضیافت‌های دیپلماتیک که وزرای خارجه کشورهای مختلف از جمله ایران و آمریکا در آن حضور داشته‌اند، ملاقات محسوب نمی‌شود؛ هرچند به اظهار ادب طرف مقابل پاسخ مقتضی داده شده باشد.

2 ـ در نشست‌های بین‌المللی مورد اشاره، اساسا بحث هسته‌ای مطرح نبوده است و هیچ گاه بین وزیر خارجه ایران و آمریکا بحثی در این مورد روی نداده است و یا وزیر خارجه ایران مأموریتی نداشته است که مواضع کشورش را برای وزیر خارجه آمریکا تشریح کند.

3 ـ این ادعای پاول که وزیر خارجه ایران گفته است مشکل ایران، ایجاد ششصد هزار شغل است،‌ حکایت از درایت وزیر خارجه در عدم ورود به مباحث سیاسی دارد و هرگز نمی‌توان از آن استنباط کرد که برنامه هسته‌ای ایران اولویت کشور نیست.

4 ـ اگر متن مصاحبه پاول با بی.بی.سی را به دقت بررسی کنید، روشن می‌شود که پاول در پاسخ به این سوال خبرنگار که اگر آمریکا به جای درگیر شدن در جنگ افغانستان و ایران و تحمیل هزینه‌های سرسام آور آن بر مردم آمریکا، پول آن را صرف ایجاد شغل در داخل آمریکا می‌کرد، با اینقدر بیکاری روبه‌رو نبود و موجب نفوذ بیشتر ایران در منطقه نمی‌شد، متوسل به این صحبت سر میز شام می‌شود تا القا کند که همه کشورها از جمله ایران با مشکل بیکاری روبه‌رو هستند.
نظرات بینندگان