arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۱ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶

لندن: ظریف و جانسون مذاکراتی «صریح و مفید» داشتند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس پس از دیدار امروز وزیر متبوعش با ظریف در تهران، از طرح مشکلات موجود در روابط فیمابین در این نشست و اتخاذ لحنی «صریح» از سوی هر دو دیپلمات بلندپایه خبر داده است.

پس از دیدار امروز «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی‌اش در تهران، لندن از «صریح» بودن لحن دیپلمات انگلیسی در هنگام دیدار با دیپلمات ارشد ایرانی خبر داده است.

آنطور که سخنگوی وزارت خارجه انگلیس اعلام کرده، «طرفین طیف گسترده‌ای از مسائل موجود در روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند و موانع موجود در مسیر روابط فیمابین را به صراحت به بحث گذاشتند.»

در بیانیه طرف انگلیسی از «مسائل کنسولی افراد دارای تابعیت بریتانیایی-انگلیسی» به عنوان یکی از نگرانی‌های وزیر انگلیسی و از موارد مندرج در دستور کار مذاکرات جانسون و ظریف یاد شده است.

در قوانین جمهوری اسلامی ایران، تابعیت دوگانه به رسمیت شناخته نمی‌شود و اتباع ایرانی در صورت ارتکاب جرم، صرف‌نظر از داشتن پاسپورت هر کشور خارجی، مانند دیگر ایرانیان باید در پیشگاه قانون پاسخگو باشند.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس به ارزیابی نتایج دیدار دو وزیر خارجه هم پرداخته و بدون اشاره به جزئیات گفته: «در ابتدای سفر وزیر خارجه (جانسون) به ایران، این نشست در کل نشست مفیدی بود وطرفین بر تعهد خود به ادامه کار برای بهبود روابط دوجانبه، تأکید کردند.»

در پایان بیانیه سخنگوی وزارت خارجه انگلیس، به مابقی نشست‌های «بوریس جانسون» و دیدار وی با «علی لاریجانی، سخنگوی پارلمان ایران و علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی» اشاره کرده است؛ مقام انگلیسی البته به محتوای مذاکرات با مقامات پارلمانی و امنیتی ایران اشاره‌ای نکرده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان