arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۲ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۰

قلعه‌نويي: نه باند دارم نه رانت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه گل نوشت:امير قلعه‌نويي سوژه است چه در استقلال باشد چه نباشد. چه در داربي نقش داشته باشد چه نداشته باشد. چه تشويقش كنند چه فحشش بدهند.

برآورده کردن انتظارات هواداران تراکتور سخت نست؟

باید سخت تمرین کنیم و هوشیار باشیم تا در ادامه باز هم بتوانیم ان روند را دنبال کنیم. این صدرنشینی کمترین کاری است که می توان برای این هواداران با معرفت انجام داد. بدون اغراق لیاقت‌شان بیشتر از انهاست. کار ما از اول سخت بود و تازه سخت ما شروع شده است. باید کار و همدلی و تلاش خود را بیشتر کنیم تا پاسخگوی انتظارات باشیم.

واکنش شما به اعتراض هواداران استقلال مبنی بر پیروز با حربه «ضد فوتبال» چیست؟

واقعا خنده‌دار است. قبلا هم گفتم. متاسفانه لقمه و نطفه یک عده اجنبی است. نه فقط در فوتبال. البته حرف ما الان در فوتبال است. این عده قلم خود را به مزدوران فروختند. بعد از باز آنها که یک صفحه علیه من نوشتند فهمیدم حقوق بگیر کجا هستند ول من توکلم به خداست.

این مخالفت‌ها به خاطر محبوبیت شماست؟

این لطف خداست که میان مردم محبوبم. وقتی مردم آدم را دوست داشته باشند، مشخص مي‌شود که راه را درست رفته‌ام. وقتی هم که این افراد علیه آدم مطلب می نوسند صددرصد معلوم مي‌شود که راهم درست بوده. این اجنبی های خارجی پرست دوست ندارند ایران و ایرانی پشرفت کنند و مدام خارجی ها را بر سر ما می کوبند. چون من نه باند دارم و نه رانت ، قلم‌ها علیه من است. شادی ام هم به خاطر این است که به کسی باج نمي‌دهم.

مجیدی پس از زدن گل به تراکتور خوشحال عجیبی جلو چشمان شما داشت. آیا ناراحت شدید؟

نه، چرا باید ناراحت شوم؟ این بازکن گل زده بود و دوست داشت خوشحالی کند. به این مسايل نپردازید و به جای این حاشیه‌ها اصل فوتبال را بچسبید.

معاوضه کانی و برهان چقدر صحت دارد؟

اول باد بگوم که کانی بازکن خوب است و برای تراکتور سال‌ها زحمت کشیده ولی او برای پیشرفت بیشتر نیاز دارد که به فضای جدیدتر برود. هر باشگاه که کانی را بخواهد ما با او وارد مذاکره مي‌شوم و در صورت گرفتن بازیکن و درنظرگرفتن منافع باشگاه ضاتنامه این بازیکن را صادر مي‌کنیم. اگر استقلالی ها کانی را بخواهند، ما هم از آمدن برهانی استقبال می کنم.

اگر کانی به صورت رودررو از شما عذرخواهی کند امکان بخشیده شدن او وجود دارد؟

شما می داند من نه نیاز به عذرخواهی کسی دارم و نه دنبال این مسايل هستم. او از لحاظ اخلاق و رفتار نیاز دارد تا فضا دیگر ی را تجربه کند و گفتم با در نظرگرفتن منافع باشگاه ضاتنامه او را برای باشگاهی که او را بخواهد و اگر به توافق برسم، ضاتنامه‌اش را می دهیم.

در بازی با استقلال تغییر سیستم تراکتور و جابجایی برخی بازیکنان مثل اکبرپور، آشوبی و حاج صفی محرز بود. آیا ایده خاصی داشتید؟

ما قبل از شروع فصل یک هفته با دوستانی که داریم مینشنیم و براساس افکار تاکتیک و برنامه‌ای که برای تیم داریم، بازکنان را گزینش و انتخاب مي‌کنم که آنها قابلیت فنی و تاکتیک در چند پست را داشته باشند تا تیم در زماني خاص که مصدومیت یا محرومیت پیش می آید، دچار بحران و کمبود نشود. آشوب قبلا در‌هافبک راست باز می کرد ولی در بازی با استقلال او را به جای اصلی اش‌ هافبک وسط آوردم که عالی بود. اکبرپور را یک خط عقب آوردم و حاج‌صفی را گذاشتم ‌هافبک چپ؛در حالی که قبلا دفاع چپ بازی میکرد. این تغییر سیستم‌هاست که وقت بازی گره میخورد، چاره‌ساز است.

در مورد بازی با نفت تهران صحبت کنید.

بازی سختی است. تیمي‌که سپاهان و ساپا را میبرد نباید حرف آسان باشد؛ هرچند معتقدم در لیگ باز آسان معنی ندارد. شاید علیزاده نرسد و امیدوارم حاج صفی برای این بازی آماده شود. آنها تیم بسار خوبی دارند و باقدرت باید این بازی را پشت سر بگذاریم. از هواداران می خواهم که مثل همیشه بیایند و مطمئنم باز هم ما را تنها نمیگذارند. نفت فوتبال را پرفشار و تدافعی باز ی میکند و بازکردن روزنه‌ها کار آسانی نیست ولی دنبال پیروزی هستیم.

داربي پایتخت را پش‌رو داریم.

امیدوارم بازی خوب و جذابی باشد و تماشاگران لذت ببرند. طرفداران بیایند و تیم‌های مورد علاقه خود را تشویق کنند تا ان‌شاءا... دوتیم بتوانند قابلیت‌ها خود را نشان دهند.

استیلی گفته از شما برای داربی مشاوره میگرد. حاضرید به سرمربی پرسپولس کمک کنید؟

(خنده) بابا این مساله را حمید به شوخی گفته. استیلی خودش مربی بزرگ و بچه خوبی است. ددد که مقابل ذوب‌آهن، پرسپولس باز خیلی خوبی کرد و نشان داد که به روزهای خوب خود رسیده و حمید استیلی توانسته هماهنگی را ایجاد کند.

نتجه داربی را چطور پیشبینی مي‌کنید؟

هرکس نتجه را پش‌بن و در آن دخالت کند عن ان که راه انحراف مي‌رود. نتجه دست خداست. ددد که ما استقلال را بردم ول ان تم هم م‌توانست ما را شکست دهد. اگر توپ مداوود گل م‌شد شاد نتجه طور دگر رقم مي‌خورد.

دوست دارد چه تمي‌پروز شود؟

طبع است دوست دارم استقلال برنده شود. هر چند خل‌ها ما را استقلال نمي‌دانند. شاد ما ان 17، 18 جام را خردم و به نام خود زدم! امدوارم ضمن باز خوب و جذاب و خبرگ و تجربه‌ا که پورحدر، مظلومي‌و فتح‌ا...زاده دارند، با تمرکز بالا ان باز را ببرند.

نظرات بینندگان