arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶

رییس شورای شهر اصفهان: اولین شورایی هستیم که جلسات آن زنده پخش می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس شورای شهر اصفهان گفت: اگر استفاده از فاینانس و همکاری با نهادهایی مثل بنیاد مستضعفان برای ساخت مترو، قبل از این صورت گرفته بود ساخت خط مترو 17 سال به طول نمی انجامید و امید است این موضوع در این دوره شورا به سرانجام برسد.

به گزارش ایسنا، فتح الله معین امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای شهر اصفهان اظهار کرد: تعداد لوایحی که در دوره جدید مدیریت شهری در شورای شهر اصفهان مطرح و مصوب شده بی نظیر بوده است.

وی ادامه داد: این موضوع در میان اقدامات سایر شهرداری های کشور کم نظیر است و این شفاف سازی تنها به دلیل احترام به شهروندان اصفهانی انجام شده تا از تمامی اقدامات مدیریت شهری آگاه باشند.

رییس شورای شهر اصفهان در خصوص تکمیل خط یک، دو و سه متروی اصفهان گفت: مذاکرات زیادی با بانک ها برای تامین اعتیار این پروژه صورت گرفت و قرار داد خط سوم نیز با بنیاد مستضعفان بسته شده حتی استفاده از سرمایه خارجی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معین افزود: اگر استفاده از فاینانس و همکاری با نهادهایی مثل بنیاد مستضعفان برای ساخت مترو، قبل از این صورت گرفته بود ساخت خط مترو 17 سال به طول نمی انجامید و امید است این موضوع در این دوره شورا به سرانجام برسد.

رییس شورای شهر اصفهان گفت: لایحه استفاده از انرژی خورشیدی و بهبود کسب و کار از لوایح مهم شورای شهر بوده است.

وی در خصوص کمک شورای شهر به فرمانداری برای انتخابات تصریح کرد: این موضوع در دوره های قبلی بدون مجوز و مصوبه ارائه می شد اما در این دوره با لایحه قانونی آن را به سرانجام رساندیم.

معین افزود: گزارشات مصوبات شورا برای نمایندگان مجلس و فرمانداری ارسال می شود و اگر تخلفی باشد این نهادها به شورا گوشزد خواهند کرد در صورتی که تاکنون چنین چیزی نبوده است البته اطلاع رسانی رسانه ها در این باره جای تشکر دارد، همچنین تمامی مصوبات در سایت رسمی شورای شهر منتشر می شود.

وی خاطرنشان کرد: اولین شورایی هستیم که جلسات آن به صورت زنده پخش می شود و این اقدام تنها برای شفاف سازی بوده است.

معین با اشاره به اینکه معلولان طی درخواستی پیشنهاد برگزاری مسابقات جهانی معلولان را داده اند، گفت: باید اقدامات لازم برای انجام این مسابقات توسط تمامی دستگاه های مربوطه انجام شود.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
نظرات بینندگان