arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۴ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶

جزئیات جلسه رئیس جمهور و وزیر خارجه انگلیس / روحانی: از روابط دوستانه و متوازن تهران – لندن استقبال می‌کنیم / جانسون: مصمم به گسترش روابطیم

از روابط دوستانه و متوازن تهران – لندن استقبال می‌کنیم / ایران باید بتواند از منافع برجام بهره‌‌مند شود / تصمیم نادرست ترامپ در انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس شریف، ریختن بنزین در آتش منطقه بود/تاکید بر ضرورت گسترش روابط و همکاری‌های بانکی ایران و انگلستان / گفتگوی لندن با تهران می‌تواند به همکاری برای ثبات بیشتر در منطقه منجر شود
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جزئیات جلسه رئیس جمهور و وزیر خارجه انگلیس / روحانی: از روابط دوستانه و متوازن تهران – لندن استقبال می‌کنیم / جانسون: مصمم به گسترش روابطیم

رییس جمهور در دیدار «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلستان، با اشاره به ضرورت توسعه روابط دوستانه و متوازن ایران و انگلیس در راستای تأمین و تضمین منافع مشترک، گفت: مناسبات دو کشور باوجود فضای پس از برجام متناسب با ظرفیت‌های همکاری نبوده و باید برای رسیدن به نقطه مطلوب در روابط و همکاری‌های فیمابین، تلاش بیشتری انجام شود.

 به گزارش «انتخاب»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه و در این دیدار با بیان اینکه همکاری ایران و 1+5 در اقدامی بزرگ منجر به توافق ارزشمند و بین‌المللی برجام شد، اظهارداشت: باید تصمیم و اراده مبنی بر استفاده از فضای پس از برجام برای توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری‌ها را در مقام عمل نشان داده و شاهد آثار آن باشیم.

دکتر روحانی با اشاره به لزوم گسترش روابط و همکاری‌های بانکی ایران و انگلستان در راستای اجرای برجام، خاطر نشان کرد: اجرا و حفظ برجام حائز اهمیت بوده و معتقدیم که همه و بویژه ملت ایران باید بتوانند از منافع برجام بهره‌برداری کنند.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بدنبال برقراری صلح و ثبات پایدار، پایان یافتن جنگ و خونریزی و ریشه کن شدن تروریسم در منطقه است، گفت: گفتگوی لندن با تهران می‌تواند به همکاری برای ثبات بیشتر در منطقه منجر شود.

دکتر روحانی افزود: امروز به خوبی روشن است که ایران با نقش آفرینی سازنده خود دو کشور منطقه را از نابودی و تروریسم نجات داده است و هیچ کس نمی‌تواند تردیدی در اقدامات مثبت ایران در منطقه داشته باشد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: شرایط منطقه به گونه‌ای است که نباید در آتش آن دمیده شود و تصمیم اخیر رییس جمهور آمریکا در انتقال سفارتخانه این کشور به قدس شریف، تصمیمی نادرست و بنزینی بود که در آتش منطقه ریخته شد.

بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلستان نیز در این دیدار با بیان اینکه امروز به واسطه برجام فرصت‌های خوبی برای توسعه روابط و همکاری‌های ایران و انگلستان فراهم شده است، گفت: مصمم به گسترش همه جانبه مناسبات تهران – لندن در بخش های مختلف هستیم.

وزیر امور خارجه انگلستان با تأکید بر اینکه برجام توافق مثبتی است که باید ادامه پیدا کرده و مردم ایران بتوانند از منافع اقتصادی آن بهره‌مند شوند، اظهار داشت: فرصت‌های تجاری و اقتصادی بسیار خوبی در ایران وجود دارد و علاقه داریم شرکت‌های انگلیسی نیز بتوانند در پروژه‌های سرمایه‌گذاری ایران مشارکت کنند.

جانسون با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اقدامات مثبتی در مسیر مبارزه با تروریسم و توسعه صلح و ثبات در منطقه انجام داده است، گفت: انگلستان تصمیم رییس جمهور آمریکا در انتقال سفارت این کشور به قدس را اقدامی مناسب قلمداد نمی‌کند.

نظرات بینندگان