arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶

هوش مصنوعی انویدیا، هوای آفتابی را برای ماشین های خودران شبیه سازی می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

توسعه دهندگان انویدیا تصمیم دارند از سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی به منظور تغییر شرایط جوی استفاده کنند. هوش مصنوعی انویدیا قرار است کارکرد اتومبیل های خودران در شرایط جوی مختلف را شبیه سازی کند.

تحقیقات مبتنی بر هوش مصنوعی انویدیا قرار است اقدام به تولید داده های بصری در شرایط جوی مختلف کند. این تکنیک با ترکیب دو شبکه عصبی متفاوت می‌تواند «شبکه مولد متضاد» (GAN) را تولید کند.

در این سیستم، هوش مصنوعی انویدیا از یک شبکه عصبی برای تولید داده و یک شبکه عصبی دیگر برای بررسی آن استفاده می‌کند، تا به تدریج نتایج خروجی ها دقت بیشتری پیدا کند؛ به همین دلیل هوش مصنوعی به صورت تدریجی نتایج بهتری را ارائه می‌دهد و خود به خود شرایط مختلف یک تصویر را یاد می‌گیرد.

تکنیک هوش مصنوعی انویدیا در حال حاضر در بسیاری از صنایع به منظور ساخت تصاویر صورت انسان ها، لباس های متفاوت و همچنین حیوانات استفاده می‌شود. این تکنیک با استفاده از قابلیت یادگیری ماشینی در طول زمان داده های بصری دقیق تری تولید می‌کند.

تحقیقات مبتنی بر هوش مصنوعی انویدیا قرار است از مجموعه داده های مرتب سازی شده ای استفاده کند. در همین راستا، مینگ یو لیو (Ming-Yu Liu) یکی از محققان هوش مصنوعی انویدیا اعلام کرده که ساخت یک GAN می‌تواند تصاویری را که در روز ثبت شده‌اند، به تصاویری در شب تبدیل کنند و تنها کافی است که چند تصویر از یک مکان را به این سیستم ارائه داد.

از طرفی مهم‌ترین مزیت تکنیک هوش مصنوعی انویدیا عدم نیاز به نظارت دقیق روی نتایج است. چرا که این برنامه به طور خودکار مجموعه داده های خود را آپدیت می‌کند و داده های زیاد غیر ضروری را در خود جای نداده است. این مجموعه با دیتاست های مشخص کار نمی‌کند، بلکه دیتاست ها را خودش بر اساس یادگیری مبتنی بر هوش مصنوعی تولید می‌کند.

محقق انویدیا همچنین اعلام کرده که تکنیک هوش مصنوعی انویدیا در حال حاضر با یک مسئله جدی روبرو است. موارد متعددی در کاهش سرعت توسعه این برنامه دخیل هستند؛ برای مثال بارش باران در کالیفرنیا به ندرت اتفاق می‌افتد و تکنیک هوش مصنوعی انویدیا باید بتواند از متدهای پیشرفته خود برای شبیه سازی آب و هوای یک روز بارانی از یک روز آفتابی استفاده کند.

گفتنی است؛ این تکنیک تنها تصاویر خیابان ها در آب و هوای مختلف را پردازش نمی‌کند. تیم تحقیقاتی انویدیا در حال آزمایش تصاویر حیوانات مختلف نظیر سگ و گربه و ساخت تصاویر جدید هستند. این تکنولوژی تا پیش از این به صورت ابتدایی در اپلیکیشن FaceApp مشاهده می‌شد.

تکنیک هوش مصنوعی انویدیا می‌تواند برای ویرایش تصاویر و همچنین ساخت محصولات سفارشی بر اساس سلیقه کاربر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

*کلیک

نظرات بینندگان