arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۲ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶

هوش مصنوعی شرکت AISpotter به کمک مربیان فوتبال می‌آید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم تحقیقاتی AISpotter در حال بررسی فناوری جدیدی است که با استفاده از هوش مصنوعی ورزشی روند بررسی فیلم مسابقات را برای مربیان آسان تر می‌کند.

یکی از مهم ترین وظایف مربی یک تیم ورزشی، تماشای فیلم مسابقات مختلف و پیدا کردن نقاط ضعف و تکنیک های حریف است. این کار روند بسیار وقت گیری دارد و شرکت AISpotter اعلام کرده که در صدد توسعه فناوری هوش مصنوعی ورزشی برای بهبود آن است.

Anri Kivimäki، مدیر عامل اجرایی AISpotter در کنفرانس استارت آپ های برلین اعلام کرد که روند ضبط و مشاهده ویدیوی مسابقات مختلف برای مربیان وظیفه ای بسیار دشوار به حساب می آید که شاید در بسیاری از موارد مربیان را مجبور به صرف زمان بسیار زیادی کند.

این استارت آپ راه حل نوینی را با استفاده از هوش مصنوعی ورزشی و دید کامپیوتری روی ویدیوی مسابقات ایجاد کرده است. کار این استارت آپ در دانشگاه Oulu واقع در فنلاند شروع شده و سبک بازی های مختلف و بازیکن های گوناگون را مورد بررسی قرار داده است.

هوش مصنوعی ورزشی توسعه داده شده توسط این استارت آپ می‌تواند یک خط زمانی مشخص را برای دیدن صحنه های مهم بازی، بر اساس حرکات مختلف بررسی کند. در نهایت، این سیستم می‌تواند موارد مختلف از نحوه بازی یک بازیکن خاص تا تاکتیک‌های تیمی را به طور مشخص از یک ویدیوی طولانی جدا کرده و آنها را در یک قالب نشان دهد.

هوش مصنوعی ورزشی

هزینه درخواستی AISpotter برای تحلیل هر ویدیو 100 یورو است و تنها یک 1 ساعت زمان برای تحلیل نیاز دارد. این سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند موارد مهم یک ویدیوی طولانی را جدا کرده و یک کلیپ 10 دقیقه ای کاملا مفید را ارائه دهد.

مدیر عامل AISpotter همچنین اعلام کرده که بسیاری از ابزارهای ورزشی مبتنی بر هوش مصنوعی که امروزه توسعه یافته‌اند، اطلاعات مفیدی را به مربیان و بازیکنان می‌دهند. با این حال، این اطلاعات بیشتر جنبه آماری دارند و فاقد جنبه بصری هستند.

این استارت آپ در حال حاضر تمرکز خود را روی ورزش فوتبال و هاکی روی یخ گذاشته است. توسعه دهندگان این سیستم ادعا می‌کنند که دلیل انتخاب ورزش فوتبال، محبوبیت زیاد آن در دنیای ورزش بوده است. علاوه بر این، AISpotter هاکی روی یخ را به دلیل اینکه ورزش رسمی فنلاند بوده، انتخاب کرده است. با این حال یکی از مدیران این کمپانی نوپا اعلام کرده که می‌توان تکنیک هوش مصنوعی ورزشی یاد شده را در ورزش های دیگر نیز پیاده سازی کرد.

نظرات بینندگان