arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶

وزیر اطلاع‌رسانی عربستان: قدس در دل پادشاه و ولیعهد عربستان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر اطلاع‌رسانی عربستان: قدس در دل پادشاه و ولیعهد عربستان است

وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی عربستان ضمن اعلام حمایت ریاض از مساله قدس، مدعی شد، قدس در دل پادشاه و ولیعهد عربستان است. این در حالی است که بعضا در تظاهرات‌هایی شعارهایی علیه پادشاه عربستان و ولیعهد این کشور سرداده شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه عربستانی "الریاض"، عواد عواد، وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان گفت، مواضع رهبری عربستان در طول تاریخ ثابت بوده و در نشان دادن واکنش درنگ نمی‌کند.

عواد اظهار داشت، حق با گذشت زمان از بین نمی‌رود و حق ملت فلسطین در قدس ثابت است و گذشت زمان این مساله را عمیق‌تر می‌کند.

وی افزود، عربستان برای دستیابی ملت فلسطین به حقوق تاریخی خود همه تلاشش را به کار می‌گیرد.

این وزیر عربستان مدعی شد، ریاض از مساله فلسطین حمایت کرده و می‌کند و همواره در کنار ملت فلسطین است.

وی گفت، در حالی که دیگران به فکر تجارت بر سر مساله قدس هستند، عربستان در سکوت در راستای پیروزی این مساله فعالیت می‌کند و آن را در همه محافل بین‌المللی در اولویت قرار می‌دهد.

عواد مدعی شد، قدس در دل سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه، محمد بن سلمان ولیعهد و ملت عربستان است و این مساله در سیاست این کشور جایگاه بالایی دارد.

وی گفت، صلح جامع و کامل در منطقه تنها با برپایی کشور فلسطین و پایتخت آن قدس شرقی امکان پذیر است.

این مقام مسؤول مدعی شد، در همه بحران‌های فلسطین، عربستان بدون منت به یاری آنها شتافته است.

عواد همچنین از کسانی که آنها را تاجر مساله فلسطین توصیف کرد، انتقاد کرده و گفت، مساله فلسطین نخستین مساله کشورهای عربی بوده و خواهد بود.

وی همچنین از رسانه‌های عربی خواست برای ابراز حقوق ملت فلسطین به پا خیزند، تا این مساله میان تاجران تباه نشود، چرا که عرب برای حل این مساله شایسته‌تر و در مطرح کردن آن در محافل سیاسی و رسانه‌های داخلی و خارجی تواناتر است.

برچسب ها: عربستان ، قدس
نظرات بینندگان