arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶

اژه ای: دختر رئيس قوه قضائیه با هيچ سرويس و فردی در ارتباط نيست؛ این حرف صددرصد دروغ است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اول قوه قضاییه گفت: در جریان بهمن ۹۱ و موضوع فاضل لاریجانی و مرتضوی همان زمان فاضل تحت تعقیب قرار گرفت و بعد از بررسی موضوع جرمی برایش احراز نشد و مشخص شد اقدام مجرمانه از سوی مرتضوی رخ داده است.

به گزارش فارس، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه گپ و گفت خود با دانشجویان دانشگاه شریف در مورد ماجرای بهمن ٩١ و پخش فایل صوتی لاریجانی در صحن مجلس گفت: این سوال ساده ای است و نمی دانم چرا اینقدر شور و شعف در سالن به پا شد، ادعا شده بود که آقای فاضل لاریجانی به مرتضوی پیشنهاد سهم خواهی کرده البته به این مضمون بود.

آقای فاضل بعد اون قضیه بلافاصله تحت تعقیب قرار گرفت و در توضیحاتش گفت: مرتضوی چندین بار با واسطه از من کمک خواست/ فاضل لاریجانی اصلا ارتباطی با قوه ندارد.

مرتضوی خواسته شد و به دادسرا آمد و با یک دسیسه چینی با یک جمعی به دنیال پرونده سازی بود البته بدون تردید فاضل سهل انگاری کرد و نباید در جلسه حاضر میشد ولی بدون تردید جرم اول با مرتضوی بود.

اژه‌ای گفت: سه بار چهار بار این مسایل را این طرف و آن طرف کردند. سی دی بعدا به دست آمد. این فرد هم نباید تحت تاثیر قرار گیرد و در آن جلسه حرف میزد اما اگر جرمی اتفاق افتاده باشد متعلق به مرتضوی است.

آقای مرتضوی اگر ازش شکایت شود تحت تعقیب قرار می گیرد البته در دو بخش رسیدگی شد و جرمی برای فاضل احراز نشد در آن پرونده. اقدام مرتضوی حتما اقدام مجرمانه بود اما کسی شاکی نشد.

وی در خصوص دلیل حبس انفرادی ٥ ماهه بقایی و کار مجرمانه دختر آملی لاریجانی گفت: من از بیان جزییات پرونده بقایی معدورم مسایل ایشان مالی است و منتظریم حکم صادر شود و احتمالا در شرف صدور حکم است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: تا زمانی که حکم به قطعیت نرسد از بیان جزییات به صورت قانونی معذورم.

وی همچنین درخصوص پرونده حسین فریدون گفت: پرونده برادر رییس جمهور ربطی به بازداشت بقایی ندارد جالب است که خودتان می گویید بدون هیچ دلیلی اما بعد دنبال ارتباط دو پرونده می‌گردید.

پرونده برادر رییس جمهور از خیلی وقت پیش تشکیل شده بود اما باید به جایی میرسید که بتوان احضار کرد استعلامات صورت می گیرد اگر دیدند اتهامی متوجهه متهم شد احضار می شود.

اژه‌ای گفت: فرد احضار که می شود باز بعد از شنیدن حرف های او قرار صادر میشود اینکه می گویید به هم ربط دارد و سیاسی است اشتباه است. این دو پرونده هیچ ربطی به هم ندارد.

وی درخصوص موضوع منتسب به دختر آیت الله آملی لاریجانی نیز گفت: اگر این دروغ را کسی به شما نسبت داد چه می کنید؟ این مساله صد درصد دروغ است ایشان با هیچ سرویسی ارتباط نداشته و هیچوقت و هیچ جا بازداشت نشده است.

توجه کنید من نمی گویم ٩٩ درصد بلکه می‌گویم صد درصد دروغ است. عده‌ای می گویند کجاست؟ خب دنیال درس و تحصیل است.

یکبار هم به خارج از کشور نرفته مگر زیارت عتبات. شما نه اما آن کسانی که این حرف را در میاورند به دنبال چه هستند؟ آیا شمایی که این را نشر می دهید دلیلی دارید؟

وی ادامه داد: شما دانشجویان به دنیال عدالت هستید؟ مگر نمی گویید به دنیال حق هستید شما حجت تان برای این قضیه چیست؟ این موضوع با انگیزه های سیاسی مطرح شده است.

نظرات بینندگان