arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶

ضرر خریداران در حراجی سکه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در هفتمین حراجی سکه در حالی سکه تمام بهار آزادی تا حداکثر یک میلیون و ۴۱۵ هزار تومان فروش رفت که قیمت همزمان در بازار به یک میلیون و ۴۰۶ هزار تومان رسیده بود و خریداران ضرر کردند.

به گزارش ایسنا، امروز (دوشنبه) هفتمین مرحله از حراجی سکه که از دو هفته پیش با دستور بانک مرکزی به منظور کم کردن حباب قیمت سکه در بازار در بانک کارگشایی انجام می‌شود برگزار شد.

بر اساس گزارشی که سلیمانی، مدیرعامل بانک کارگشایی، به ایسنا اعلام کرده است امروز حدود ۵۳۰۰ قطعه سکه تمام و نیم بهار آزادی در حراجی به فروش رفته است. ۲۹۰۰ قطعه سکه تمام بهار با پایه قیمت یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومان فروخته شد. در فروش هر قطعه تمام بهار حداقل قیمت به یک میلیون و ۴۰۷ هزار تومان و حداکثر قیمت یک میلیون و ۴۱۵ هزار تومان رسید. این در حالی است که در بازار آزاد قیمت‌ها که از صبح به حدود یک میلیون و ۴۱۵ هزار تومان رسیده بود تا عصر حدود ۹ تومان ارزان شده و قیمت‌های آخر تا یک میلیون و ۴۰۶ تومان نیز بود.

در این شرایط خریداران سکه تمام بهار تا این لحظه با ضرر مواجه شده‌اند که البته دلیل قیمت‌گذاری‌های این‌چنینی در حراجی مشخص نیست ولی مدیرعامل بانک کارگشایی معتقد است برخی به دلیل ناآگاهی دست به چنین خریدهایی می‌زنند که متضرر خواهند شد.

همچنین در حراج امروز ۲۴۰۰ قطعه سکه نیم بهار فروش رفته که قیمت پایه آن از سوی بانک مرکزی ۵۸۲ تومان اعلام شده بود و در نهایت با حداقل قیمت ۶۸۹ و حداکثر ۶۹۸ هزار تومان فروش رفت. قیمت نیم سکه در اواخر امروز به حدود ۷۰۱ هزار تومان در بازار رسیده است که سود چندانی برای خریداران در حراج ندارد.

حراجی سکه در حالی برگزار می‌شود و هدف آن شکستن حباب قیمتی در بازار است که در این مدت قیمت‌ها همچنان بالا مانده و دلیل اصلی این موضوع از سوی مسئولان مربوطه افزایش قیمت دلار طی روزهای اخیر مطرح می‌شود.

حراجی سکه در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه در بانک کارگشایی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های بانک ملی در جریان است و فعلا ادامه خواهد داشت.

نظرات بینندگان