arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۹ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶

دکتر روحانی در تماس تلفنی رییس دفتر سیاسی جنبش حماس: انتفاضه جدید تا تحقق حقوق ملت فلسطین ادامه خواهد یافت/ در کنار ملت فلسطین خواهیم ماند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس جمهوری اسلامی ایران ، حرکت اهانت آمیز رییس جمهور آمریکا درباره قدس شریف را طرحی شوم علیه فلسطین و جهان اسلام دانست و از همه مسلمانان و جهان اسلام خواست متحد و یکصدا، علیه این طرح شوم بایستند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر دوشنبه در تماس تلفنی رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با وی، تصریح کرد: ملت مظلوم فلسطین و امت اسلامی بی تردید با وحدت، مقاومت و ایستادگی خود ، این طرح آمریکایی – صهیونیستی را با شکست مواجه خواهند کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه "جمهوری اسلامی ایران این اقدام آمریکا را بشدت محکوم می کند"، گفت: این اقدام ناصحیح ،  ماهیت آمریکا و رژیم صهیونیستی را بیش از پیش نزد جهانیان آشکارتر کرد و نشان داد که آنها به هیچ عنوان نمی خواهند حقوق ملت فلسطین را به رسمیت بشناسند.

دکتر روحانی، مقاومت و ایستادگی در برابر این تصمیم اهانت آمیز آمریکا را یکی از آزمون های بسیار مهم برای ملت فلسطین و همه مسلمانان برشمرد و گفت: در این شرایط و در گام نخست ، همه جریانهای فلسطینی باید با وحدت خود پاسخ قاطعی به رژیم صهیونیستی و آمریکا بدهند و در گام دوم نیز دنیای اسلام باید با صدای واحد و متحد، در برابر این طرح شوم بایستد.

رییس جمهور تصریح کرد: دولت های اسلامی در جلسه روز چهارشنبه سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در ترکیه ، بی تردید با صدای رسا اعتراض خود را به گوش جهانیان خواهند رساند.

دکتر روحانی با بیان اینکه ایران اسلامی همانند گذشته در کنار ملت فلسطین می ماند ، به گزارش رییس دفتر سیاسی جنبش حماس از انتفاضه جدید علیه رژیم صهیونیستی و شهادت چهار فلسطینی و مجروح شدن بیش از یکهزار و 500  نفر اشاره و گفت: ما  به ملت بزرگ فلسطین به خاطر مقاومت، جهاد، ایستادگی و ایثارشان در برابر دشمن صهیونیستی افتخار می کنیم و مطمئنیم انتفاضه جدید مسیر صحیح خود را برای احقاق حقوق ملت فلسطین ادامه می دهد.

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از مواضع استوار و اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین و قدس شریف ، تصریح کرد: از نگاه ملت فلسطین ، جمهوری اسلامی ایران یک ستون نیرومند و مقاوم در حمایت از تحقق آرمانهای ملت فلسطین است.

اسماعیل هنیه ، تصمیم ترامپ رییس جمهور آمریکا درباره قدس شریف را تعدی و تجاوز آشکار به حقوق همه امت اسلامی  دانست و تاکید کرد که ملت فلسطین با مقاومت خود هرگز به اسرائیل و آمریکا اجازه تحقق این تصمیم را نخواهد داد چرا که قدس شریف به فلسطین و جهان اسلام تعلق دارد.

وی با  اشاره به آغاز انتفاضه جدید ملت فلسطین به دنبال تصمیم اهانت آمیز دولت آمریکا گفت: این انتفاضه که تاکنون چهار شهید و یکهزار و 500 مجروح داده است، با قدرت ادامه می یابد و ما مصمم هستیم طرح آمریکایی ها و صهیونیست ها را با شکست مواجه کنیم.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین از همه دولت های اسلامی خواست در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در ترکیه، با تصمیمات قاطع خود از ملت فلسطین و قدس شریف پشتیبانی کنند.

نظرات بینندگان