arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۳ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶

وزیر خارجه انگلیس: ایران به برجام پایبند بوده است/مذاکرات سازنده ای در تهران داشتم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه ایران به برجام پایبند بوده است، گفت: طرف‌های دیگر هم به توافق هسته ای با ایران پایبند باشند.

 بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس با حضور در پارلمان این کشور به ارائه گزارشی درباره سفر خود به ایران پرداخت.

وی سخنان خود در پارلمان گفت: در ایران با مقام‌های ارشد این کشور ملاقات و با صراحت درباره مسائلی که کشورهایمان با یکدیگر اختلاف دارند، صحبت کردم، و مذاکراتمان سازنده بود.

وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه جدیدترین فصل روابط ایران با انگلیس با حصول توافق هسته‌ای برجام آغاز شده است، عنوان کرد:در هر جلسه‌ای، من بر اهمیت حداکثری که بریتانیا برای حفظ توافق هسته ای قائل است، تأکید کردم.

جانسون با اشاره به اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به برجام را تأیید کرده است، گفت: دیگر شرکا باید با کمک به ایرانی‌ها برای بهره‌مند شدن از مزایای تعامل با جهان، به تعهدات خودشان ذیل این توافق پایبند بمانند.

وی با بیان اینکه پارلمان از نقش مخرب ایران در درگیری‌های سراسر منطقه، از جمله در سوریه و یمن آگاه است، ادامه داد:رایزنی‌هایمان در تهران درباره این موضوعات، صریح و سازنده بود.

وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه دولت انگلیس معتقد است تنها راه برای پایان دادن به بحران یمن، از طریق مذاکرات سیاسی است، مدعی شد: اگر قرار باشد درگیری‌ها در یمن را حل و فصل کنیم، حوثی‌ها (انصارالله) باید شلیک موشک به سمت عربستان را متوقف کنند.

جانسون افزود: درباره شلیک موشک از سوی حوثی‌ها (انصارالله) به سمت ریاض به ایران تاکید کردم که از نفوذشان استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که این حملات خطرناک و کور خاتمه می‌یابند.

وی در ادامه گزارش خود به پارلمان انگلیس درباره سفرش به ایران گفت: درباره مسائل مربوط به روابط دوجانبه، خواستار آزادی اتباع دوتابعیتی بازداشت شده در ایران، شدم و سوابق حقوق بشر ایران را یادآور شدم.

منبع: مهر
نظرات بینندگان