arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶
میرزایی، معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با «انتخاب»:

نیروهای مازاد شهرداری اخراج نمی‌شوند؛ این نیروها تقصیری ندارند / استخدام 8400 نفر در شش ماهه آخر مسئولیت قالیباف

معاون شهردار تهران با تاکید بر ابنکه نیروهای مازاو موجود در شهرداری تهران تقصیری ندارند, گفت: با وجود این‌که هیچ اطمینانی نسبت به تداوم مدیریت شهری قبلی نبوده، اما 8400 نفر جدید استخدام کردند که پنج هزار نفر هم تبدیل وضعیت داشته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون شهردار تهران با تاکید بر ابنکه نیروهای مازاو موجود در شهرداری تهران تقصیری ندارند, گفت: با وجود این‌که هیچ اطمینانی نسبت به تداوم مدیریت شهری قبلی نبوده، اما 8400 نفر جدید استخدام کردند که پنج هزار نفر هم تبدیل وضعیت داشته‌اند.

حجت اله میرزایی در گفت و گو با خبرنگار سرویس شهری «انتخاب»، درباره سیاست شهرداری تهران درباره نیروهای مازاد شهرداری با توجه به عدم اخراج آنها گفت: به هیچ وجه سیاست تعدیل نیروی انسانی در دستور کار شهرداری الان نیست. یک بخش بزرگی از این‌ها نیروهای رسمی هستند و بخشی هم نیروهای قراردادی هستند که حقوق مکتسبه‌ای دارند و به هیچ وجه هم مدیریت شهری قصد اخراج این نیروها را ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که نیروهای متورمی که با رویکرد انتخاباتی وارد مجموعه شهرداری شدند، ساماندهی خواهند شد؟ اعلام کرد: این نیروها که تقصیری نکردند به نظر من اشتباه از مدیریت شهری بوده و نیروی انسانی که آمده بدون ضابطه هم یک جوری قربانی این سیاست غلط شدند. البته هم اکنون به دنبال روش‌هایی هستیم که نیروی انسانی مازاد را مدیریت کنیم. احتمالا یک بخشی از نیروی انسانی که دارای سابقه بیشتری است و شرایط بازنشستگی دارد یا به صورت تشویقی ممکن است تمایل به بازنشستگی پیدا کند، آن‌ها را بازنشسته خواهیم کرد.

وی ادامه داد: یک بخشی از این نیروها در سازمان‌ها و شرکت‌هایی هستند که از طریق توسعه فعالیت‌ها و یا پروژه‌های جدید می‌شود آن‌ها را وارد این پروژه‌ها کرد.

معاون برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران با بیان اینکه از 68 هزار نفر نیروی کنونی, حدود 22-20 هزار نفر آن‌ها در ستاد و مناطق هستند و مابقی، یعنی تقریبا 46 هزار نفر در سازمان‌ها و شرکت‌ها فعال هستند, درباره آمار دقیق مازاد بودن نیروها گفت: به‌طور واقعی با معیارهای مختلف اگر بخواهیم نگاه کنیم، یعنی چه نسبت جمعیت به کارکنان را بگیریم و با بقیه کلانشهرها مقایسه کنیم و چه با بقیه کلانشهرهای دنیا مقایسه کنیم، به نظر می‌رسد تعداد نیروی بهینه شهرداری تهران بین 40 تا 45 هزار نفر است، یعنی چیزی حدود 23 تا 28 هزار نفر مازاد وجود دارد.

وی اعلام کرد: حتی وقتی به طور نسبی یعنی نسبت جمعیت با کلانشهر مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز مقایسه کنیم، چیزی حدود 23-22 هزار نفر مازاد وجود دارد.

معاون شهردار تهران درباره تعداد دقیق نیروهایی مازاد موجود شهرداری بعد از سال 91 با رویکرد انتخاباتی, گفت: آماری ندارم، ولی ظاهرا حدود 8400 نفر در شش ماهه اول سال 96 استخدام شدند و این بدترین نقش ماجرای به‌کارگیری نیروی انسانی است. حدود پنج هزار نفر هم در شش ماهه اول سال تبدیل به وضعیت شدند، یعنی از رسمی آزمایشی تبدیل وضعیت پیدا کردند و این یک جور گروگان‌گرفتن مدیریت شهری موجود توسط شهرداری قبلی است؛ بدترین بخش آن هم این است که با وجود این‌که هیچ اطمینانی نسبت به تداوم مدیریت شهری قبلی نبوده، اما 8400 نفر جدید استخدام کردند که پنج هزار نفر هم تبدیل وضعیت داشته‌اند.

نظرات بینندگان