arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۰

ادعای جدید رئیس میراث فرهنگی: 3 میلیون گردشگر خارجی داشتیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، افزایش ورود گردشگران خارجی به ایران را 10 درصد بیشتر از متوسط جهانی اعلام کرد.
 
به گزارش انتخاب، پارسال با 13 درصد افزایش ، روح الله احمد زاده افزود: سه میلیون و120 هزار گردشگر خارجی وارد ایران شدند و پیش بینی می شود امسال بیش از چهار میلیون گردشگر خارجی نیز وارد ایران شوند.

رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در سفر هیات دولت به استان اردبیل به افزایش 21 درصدی گردشگری داخلی در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: در تعطیلات تابستان ، استانهای اردبیل، خراسان ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، گیلان و مازندران 6 استان نخست گردشگر پذیر کشور بودند.

روح الله احمدزاده افزود: پس از ماه مبارک رمضان همان طور که پیش بینی می شد، شاهد حجم بالایی از سفرها بودیم و در این مدت، سفرها بیش از 2 برابر و تعداد نفرات و شب اقامت مسافران نیز حدود یک و نیم برابر افزایش داشت.

وی گفت: هم اکنون 82 موسسه آموزشی فعال مجاز در حوزه گردشگری در استانها متناسب با نیاز بازار و تقاضای موجود در حال تربیت نیرو هستند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ورود هشت میلیون گردشگر داخلی به استان اردبیل در سال جاری خبر داد و افزود: این استان امسال پذیرای 80 هزار گردشگر خارجی بود.

احمدزاده سرمایه گذاری در زیرساختهای گردشگری استان اردبیل را مطلوب دانست وگفت: هم اکنون بیش از پنج هزار میلیارد ریال سرمایه در توسعه زیرساختهای گردشگری این استان در حال جذب و سرمایه گذاری است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
0
5
عجیب است که ما در اصفهان این خیل عظیم گردشگر خارجی را نمی بینیم. شاید هم ما نمی توانیم فرق خارجی را از ایرانی تشخیص دهیم
بهزاد
|
PHILIPPINES
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
0
5
منظور از گردشگر،فیلیپینی ها و بنگلادشی هایی هستند که برای تمدید ویزاشون در کشورهای دیگه ، مجبورن تا جزیره کیش بیان
اونم اگه جای ارزون تر و نزدیکتری گیرشون میومد نمیرفتن
نظرات بینندگان