arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۷۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۰

رئيس شوراي انتقالي ليبي: آزاد بودن قذافي براي ليبيايي‌ها و عرب‌ها خطرناک است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس شورای ملی انتقالی لیبی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی گفت به اعتقاد وی قذافی همچنان در لیبی به سر می برد.

مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای ملی انتقالی لیبی در مصاحبه با ریچارد گالپین خبرنگار بی بی سی در طرابلس گفت دقیقا از مخفیگاه قذافی اطلاع ندارد اما می داند که وی در جنوب کشور به سر می برد. وی گفت با توجه به مقادیر زیادی پول و طلا که قذافی به همراه دارد وجود وی برای لیبی و همه عربها خطرناک است چون می تواند با حملات انتقامجویانه خود برای ساکنان مناطق جنوبی کشور مشکلات جدی ایجاد کند. رئیس شورای ملی انتقالی لیبی گفت نیروهای وفادار به قذافی به جنوب کشور گریخته اند و نیروهای انقلابی هنوز نتوانسته اند به سمت جنوب پیشروی کنند و با پیشروی انقلابیون به سمت صحرای جنوب لیبی درگیری های شدیدی در این منطقه روی خواهد داد. وی گفت قذافی طلا و پول هنگفتی به همراه دارد و می تواند در بسیاری از مناطق لیبی به اهدافی چون نیروگاه ها، میدان های نفتی و شهرها حمله کند.

نیروهای وفادار به قذافی در شهرهای بنی ولید، سرت و سبها حضور دارند و تلاش می کنند برای شکست دادن انقلابیون جبهه واحدی تشکیل دهند. عبدالجلیل درباره علت تاخیر در تصرف شهرهائی که همچنان در اختیار نیروهای وفادار به قذافی قرار دارند گفت به علت چندین ماه جنگ نیروهای انقلابی خسته و فرسوده هستند و در مقابل، نیروهای وفادار به قذافی جنگ افزارهای فراوانی در اختیار دارند.

وی گفت قصد نداریم با درگیر شدن با نیروهای وفادار به قذافی تلفات انسانی سنگین به بار اوریم و امیدواریم این شهر ها به گونه ای مسالمت امیز به تصرف نیروهای انقلابی درایند. رئیس شورای ملی انتقالی لیبی گفت هنوز همه کشور را کاملا از چنگ قذافی ازاد نکرده ایم و تا زمانیکه کشور را کاملا ازاد نکنیم دولت انتقالی مقر خود را از بنغازی به طرابلس منتقل نخواهد کرد.
نظرات بینندگان