arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶

مانور نیروی هوایی چین اطراف تایوان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی نیروی هوایی چین اعلام کرد، چندین جنگنده، بمب‌افکن و هواپیمای شناسایی چینی طبق معمول و برنامه‌ریزی شده به گشت‌زنی برای حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اکسپرس، پیش از این یک دیپلمات چینی تهدید کرد که اگر تایوان برای جدایی تلاش کند و یا کشتی جنگی آمریکایی به آب‌های این منطقه بیاید وارد عمل می‌شود و حمله‌ای علیه تایوان صورت می‌گیرد و پس از این لفاظی‌ها بود که چین اقدام به گشت‌زنی در نزدیکی تایوان کرد. ارتش چین امروز سه‌شنبه این فعالیت نظامی را تایید کرد.

به گفته سخنگوی نیروی هوایی چین، این جنگنده‌ها بر فراز تنگه میاکو در جنوب ژاپن و کانال باشی میان تایوان و فیلیپین به پرواز درآمدند تا "قابلیت‌های واقعی رزمی سنجیده شود." این جنگنده‌ها شامل بمب‌افکن اچ-۶کا (H-۶K)، جنگنده سو-۳۰ (Su-۳۰)، جنگنده جی-۱۱ (J-۱۱)، هواپیماهای شناسایی و سوخت‌گیری می‌شد.

در همین حال، وزیر دفاع تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد، آنها هواپیما و کشتی برای نظارت بر این فعالیت ارتش چین اعزام کردند.

او افزود، این مانورها غیر معمول نیستند و مردم نباید احساس خطر کنند. چین امسال چندین بار گشت‌های مشابهی در نزدیکی تایوان داشته است.

چین تاکید دارد این مانورها در راستای برنامه مدرن‌سازی ارتش است که شامل ساخت ناوهواپیمابر و جنگنده می‌شود تا توانایی نفوذ فراتر از سواحلش را پیدا کند. چین تایوان را استان شورشی خود می‌داند و هرگز گزینه نظامی برای کنترل کردن آن را رد نکرده است. قانون ضد جدایی‌طلبی به چین اجازه می‌دهد در صورت لزوم علیه تایوان از زور استفاده کند.

برچسب ها: چین ، تایوان
نظرات بینندگان