arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶

حمایت ترامپ از متهم رسوایی اخلاقی در آستانه انتخابات آلاباما

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه از «روی مور» نامزد جمهوریخواهان از ایالات آلاباما که در مظان اتهام رسوایی اخلاقی قرار دارد،برای ورود به سنا حمایت کرد و ضمن درخواست از ساکنان این ایالت برای انداختن آرا خود در صندوق ها به نفع وی، رقیب او را حامی سقط جنین دانست.

به گزارش ایرنا، ترامپ توییت کرد: مردم آلاباما، کار درست را انجام خواهند داد. داگ جونز (رقیب دمکرات روی مور)، طرفدار سقط جنین است؛ در زمینه مبارزه با جرم، مساله نظامی و مهاجرت غیرقانونی، ضعیف عمل می کند؛ برای مالکان اسلحه و کهنه کاران، مضر است و با برپایی دیوار (در مرز مکزیک و آمریکا) مخالف است. جونز، دست نشانده پلوسی/شومر (رهبر دمکرات های مجلس نمایندگان/رهبر دمکرات های سنا) است. روی مور همواره با ما هم نظر است، به وی رای دهید.

مردم آلاباما روز سه شنبه به وقت محلی به پای صندوق های رای می روند تا نامزد ایالت خود برای احراز کرسی سنا را انتخاب کنند.

این رقابت مملو از بحث و جنجال است، زیرا روی مور که یک جمهوریخواه است، در مظان اتهام رسوایی اخلاقی قرار دارد، هرچند خود این اتهام را رد می کند.

ستاد انتخاباتی روی مور بر حمایت رقیب دمکرات خود از حق سقط جنین تاکید دارد، مساله ای که اکثریت ساکنان ایالت آلاباما مخالف آن هستند.

با این حال، برخی مخالفان با سقط جنین می گویند نمی توانند از روی مور حمایت کنند، زیرا وی به انحرافات جنسی متهم است.

براساس این گزارش، چندین زن، روی مور را به دست درازی به خود زمانی که نوجوان بودند و وی در دهه 30 زندگی اش به سر می برد، متهم کرده اند. روی مور، اتهام های مطرح شده را برخوردار از انگیزه سیاسی دانسته است.

ماجرای رسوایی اخلاقی در آمریکا به روی مور محدود نمی شود، به طوری که شخص ترامپ نیز با اتهام جنسی مواجه است. سه زن آمریکایی در سخنانی، ترامپ را به آزار جنسی متهم کرده و از کنگره خواسته اند در این زمینه تحقیق کنند.

مساله رسوایی اخلاقی در آمریکا در حالی در کانون توجهات قرار دارد که ترامپ همچنان بر طبل دفاع از عملکرد شغلی خود می کوبد. وی روز سه شنبه در توییت دیگری اعتماد مصرف کنندگان در آمریکا را در بالاترین سطح ممکن در تاریخ این کشور برشمرد و شاخص بازار سهام این کشور را به طور بی سابقه ای بالا ارزیابی کرد. ترامپ همچنین در این توییت، نرخ بیکاری را در پایین ترین رقم ظرف 17 سال گذشته برشمرد.

نظرات بینندگان