arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۰

محسني اژه‌اي مسئول نظارت بر رسيدگي به پرونده سوءاستفاده مالي اخير شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئيس قوه قضاييه طي حکمي، دادستان کل کشور را به عنوان مسئول نظارت بر رسيدگي به پرونده سوءاستفاده مالي اخير تعيين کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومي قوه قضاييه، متن کامل ابلاغيه رييس قوه قضاييه به شرح زير است:

«جناب حجت‌الاسلام و المسلمين محسني اژه ای

دادستان محترم کل کشور؛

با توجه به تشکيل پرونده فساد مالي گسترده در استان خوزستان و تلاش همه‌جانبه دادسراي عمومي و انقلاب اهواز در مراحل مختلف کشف، تعقيب و تحقيق از متهمان پرونده، به لحاظ اهميت موضوع و گستردگي مسائل مطروحه در پرونده، ضمن تقدير از کليه مسئولان قضايي و قضات دادگستري استان خوزستان و نظر به احاله پرونده به دادسراي عمومي و انقلاب تهران به جنابعالي که چهره‌اي شناخته شده و مورد اعتماد دستگاه قضايي و نظام هستيد ماموريت داده مي‌شود با نظارت دقيق و همه‌جانبه به کليه مراحل رسيدگي به اين پرونده تا حصول نتيجه نهايي اقدامات ذيل را معمول و گزارش کار را به‌صورت مستمر به اينجانب منعکس كنيد:

‌١ـ رسيدگي سريع، قاطع و همه‌جانبه به پرونده و شناسايي و تحقيق از کليه متهمان در هر رده و مقام و کساني که به هر شکل در تخلفات صورت گرفته دخيل هستند.

‌٢ـ درخواست اشد مجازات براي همه کساني که اتهام آنان بر اساس تحقيقات به‌عمل آمده محرز است.

‌٣ـ دادستان عمومي و انقلاب تهران با ارجاع پرونده به احد از قضات مجرب شخصا به کليه مراحل رسيدگي در دادسرا نظارت و نهايت همکاري را با دادستان محترم کل کشور معمول دارد.

‌٤ـ هرگونه بررسي، تحقيق و پيگيري در رابطه با موضوع و متهمان پرونده منحصرا در قوه قضاييه و تحت نظارت قاضي پرونده صورت گرفته و از دخالت افراد و مقامات غيرمسئول اکيدا جلوگيري و با متخلفان وفق موازين قانوني به‌شدت برخورد شود.

‌٥ـ کليه دستگاه‌هاي مسئول اعم از اجرايي، امنيتي و انتظامي موظف به همکاري همه‌جانبه با دستگاه قضايي بوده و متخلفان تحت پيگرد قانوني قرار گيرند.

‌٦ـ رعايت کليه موازين شرعي و قانوني در رسيدگي به اتهامات متهمان و اجتناب از افشاي نام آنان قبل از صدور حکم قطعي و نظارت دقيق بر عملکرد کليه ضابطان در انجام وظايف قانوني.

‌٧ـ پيشگيري از نشر شايعات و اخبار ناصحيح ازطريق اطلاع‌رساني صحيح، دقيق و به‌موقع به ملت شريف و در عين حال اجتناب از هرگونه بزرگنمايي.

در پايان به همه مسئولان اجرايي خصوصا مديران بانک‌ها تذکر داده مي‌شود به جاي اظهارنظرهاي غيرمسئولانه به وظايف قانوني خود در حفظ اموال عمومي و نظارت بر عملکرد مديران در رده‌هاي مختلف اقدام كنند.

به ملت عزيز ايران هم اطمينان داده مي‌شود که دستگاه قضايي ذره‌اي از وظيفه ذاتي خويش در کشف جرم و تعقيب مجرمان خصوصا مفسدان اقتصادي کوتاه نخواهد آمد و علي‌رغم همه کارشکني‌ها از ناحيه صاحبان قدرت و ثروت به مبارزه بي‌امان با چپاولگران اموال عمومي ادامه خواهد داد. بعون الله تعالي. صادق لاريجاني ـ رئيس قوه قضاييه ـ ‌٢٤/ ‌٦/ ‌٩٠»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
4
1
انتصاب بجا وخوبی است ایشان قبلا هم در اختلاس بانک صارات (123 میلیارد) تجربه دارند و میتوانند خوب رسیدگی کنند
کارمندبانک صادرات
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۵
0
2
بقدری آقای جهرمی به قول خودشون مشغول نوآوری هستند در بانک صادرات (سپرده طلا)که همش بانک داره روش ضرر میده مضافاباینکه مشکل شرعی هم داره!!!توپ رو انداختن تو زمین بانکهای دیگه تاشریک جرم پیدا کنند همش فرافکنی //متاسفانه به موجب ضعف عملکرد بعد از انتصاب ایشون این چندمین مرتبه است که در دوره ایشون اختلاس های میلیاردی دربانک صادرات اتفاق میافتد.تازه انتظار دارن ایشون رو تشویق هم بفرمایند!!!!تمام مدیران بانکی رو ایشون تغییردادن وبجای اونها افراد ناآشنا به سیستم بانکی مثل(فرماندار سابق ...)و.... در رده های مختلف بانک بکار گمارده اند.زمان وزیر کار بود ایشون باطرح بنگاه های زودبازده منابع بانکی رو تبدیل به معوقه های چندهزار میلیاردی کردن ودرحال حاضر هم که با اختلاس های چندهزار میلیاردی!! درحال حاضر هیچ یک از پرسنل بانک از عملکرد جهرمی حتی بازنشسته ها راضی نیستند با غرورشون وندانم کاری شون بانک صادرات رو نابود کردن!!از سازمان بازرسی ودیگر نهادهای نظارتی تقاضا داریم با این همه تخلف ایشون بسادگی گذشت نفرمایند. سپاسگذارم
نظرات بینندگان