arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶

انتقاد تند حمیدرضا آذرنگ از نیکی کریمی: در پشت صحنه «آذر» اتفاق‌های چرکی افتاد، این خانم چرا نمی‌رود فیلم شخصی بسازد؟

درحالی که پیش از این بهناز شفیعی مربی موتورسواری به رفتار نیکی کریمی اعتراض کرده بود٬ امروز حمیدرضا آذرنگ بازیگر این فیلم هم از این بازیگر انتقاد کرده است. این بازیگر سینما و تئاتر می‌گوید نیکی کریمی به عنوان تهیه کننده «آذر» در تبلیغات این فیلم تنها از عکس‌های خودش استفاده کرده و انگار نه انگار که او نقش اصلی مرد این فیلم را ایفا کرده است. او همچنین می‌گوید محمد حمزه‌ای کارگردان «آذر» هم از این فیلم حذف شده و او در اواسط فیلمبرداری قصد خروج از این پروژه را داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتقاد تند حمیدرضا آذرنگ از نیکی کریمی:در پشت صحنه «آذر» اتفاق‌های چرکی افتاد، این خانم چرا نمی‌رود فیلم شخصی بسازد؟

درحالی که پیش از این بهناز شفیعی مربی موتورسواری به رفتار نیکی کریمی اعتراض کرده بود٬ امروز حمیدرضا آذرنگ بازیگر این فیلم هم از این بازیگر انتقاد کرده است. این بازیگر سینما و تئاتر می‌گوید نیکی کریمی به عنوان تهیه کننده «آذر» در تبلیغات این فیلم تنها از عکس‌های خودش استفاده کرده و انگار نه انگار که او نقش اصلی مرد این فیلم را ایفا کرده است. او همچنین می‌گوید محمد حمزه‌ای کارگردان «آذر» هم از این فیلم حذف شده و او در اواسط فیلمبرداری قصد خروج از این پروژه را داشت.

بازیگر فیلم «آذر» درباره حضورش در این فیلم سینمایی گفت: «به عنوان یک مخاطب و نه کسی که نقش اصلی این فیلم را بازی کرده است می گویم امیدوارم این فیلم موفق باشد و مخاطبان هم از دیدن آن لذت ببرند. اما خودم را عضوی از خانواده فیلم «آذر» نمی‌دانم. در این مدت به حدی اتفاقات ناخوشایند و چرک افتاده است، که خودم را متعلق به این فیلم نمی‌دانم. جالب است دوستان به گونه‌ای رفتار می‌کنند که این فیلم فقط متعلق به یک نفر بوده است و انگار هیچ کدام از ما در این فیلم حضور نداشته‌ایم. به عنوان بازیگر برای این فیلم زحمات زیادی کشیده‌ام، و به هیچ عنوان کوتاهی از من سر نزده است، اما مثل اینکه برای دوستان خوشایند نیست که ما هم جزئی از این فیلم باشیم. عادت دارم تمام توانم را در هر پروژه‌ای به کار ببرم، اما می‌بینم در تبلیغات مجازی، شهری یا هر جای دیگری اسمی از ما برده نمی‌شود، به نوعی که انگار ما حضور نداشته‌ایم. معنای این رفتار را متوجه نمی‌شوم. مردم نمی‌دانند که من به عنوان نقش اصلی در این فیلم حضور داشته‌ام.»

او ادامه داد: «یک مجموعه ارتباطات هست که من از آنها خبر ندارم. من انسان‌هایی که اهانت می‌کنند و احترام نمی‌گذارند را به هیچ وجه قبول نمی‌کنم. متاسفانه این روزها پروردگاران زمینی زیاد شده‌اند که بسیاری نیز برای آنها احترام قائل هستند و نمی‌دانند که به چه کسی یا چه چیزی خدمت می‌کنند. سکوت کرده بودم، مایل نبودم صحبت کنم. من را به عنوان یک انسان معترض در این جامعه می شناسند. چرا که عقیده دارم جامعه ای که اشتباه حرکت می‌کند به کسانی نیاز دارد که نقدش کنند. اما در جامعه ما همه چیز برعکس است. یعنی اگر امروز من اعتراض می کنم باید محکوم به فنا شوم. هیچ قانونی برای من بازیگر وجود ندارد که بگوید آقای آذرنگ اگر امروز حق تو را پایمال کردند به کجا و چه کسانی می توانی اعتراض کنی تا بتوانی حقت را بگیری. با این رفتارهایی که می‌بینیم من باید دست به دامن چه کسانی شوم؟ منظور من حقوق مادی نیست بلکه حق معنوی من در این فیلم است. هر جا که می‌رویم می‌بینیم هیچ اثری از ما وجود ندارد. برای خودم سوال شده است که آیا ما هم در فیلم «آذر» حضور داشته‌ایم؟ این خانم محترم چرا نمی‌رود برای خودش یک فیلم شخصی بسازد!»

آذرنگ درباره فیلمنامه «آذر» اطلاعات جدیدی می‌دهد و می‌گوید: «یک بازیگر در ابتدا با فیلمنامه یا داستان فیلم قرارداد می‌بندد. فیلمنامه «آذر» به صورت کامل و مشخص در ابتدا نوشته نشده بود. نویسنده اصلی فیلم در ابتدا احسان بیگلری بود و قرار بود فیلمنامه را بازنویسی کند. اما اتفاقاتی رخ داد که احسان بیگلری نتوانست ادامه همکاری دهد. فرد دیگری آمد و چیزهایی می‌نوشت که به من به عنوان بازیگر این اثر توهین می‌شد و من از این موضوع دلخور می‌شدم. چیزهایی را می فهمیدم؛ اینکه من از خیلی‌ها کوتاه‌تر هستم، اما بسیاری هم قد و قامتشان به من نمی‌رسد! موضوعاتی را مطرح می کردم که مفید بود، اما دوستان ناراحت می‌شدند، زیرا فیلم را تمام و کمال برای خودشان می‌خواستند. به جای اینکه من تمام لحظات و تمرکزم درگیر فیلم باشد، دوستان به این فکر می‌کردند که من چقدر داخل فیلم باشم و حضورم تا چه حد تاثیرگذار باشد یا نباشد. اما امروز که با شما صحبت می‌کنم، به من توهین شده است. ما حقوق یکدیگر را محترم نمی‌شماریم. در کنار محمد حمزه‌ای سعی کردم تمام تلاشم را به خرج دهم تا اولین فیلم او اثری ماندگار و تاثیرگذار باشد. چرا حال محمد حمزه‌ای باید امروز بد باشد؟ «آذر» فرزند اول محمد حمزه‌ای است اما این بچه به نام و در اختیار شخص دیگری قرار گرفته است. فرزند یک انسان را به نام فرد دیگری ثبت کرده‌اند. این بچه به نام کسی ثبت شده که در تربیت این فرزند نقشی نداشته است. اگر هم داشته، با این بچه رفتار خوبی نکرده است.»

بازیگر فیلم «آذر» درباره رفتاری که نیکی کریمی با محمد حمزه‌ای در پشت صحنه این فیلم می‌کرد، گفت: «محمد حمزه‌ای برای ساخت این فیلم خون دل خورده، این دایره به حدی محدود و بسته شده بود که محمد حمزه‌ای قصد ترک فیلم را داشت. او هم باید درباره این مسائل صحبت کند. بارها سر صحنه به حمزه‌ای گفتم که فیلم را رها نکن. این فیلم اول است و باید محکم به ساخت آن ادامه دهی. کارگردان، سرپرست و خالق یک اثر است. با نویسنده و کارگردان این فیلم برخوردهای بدی شد، با من بازیگر هم به همین منوال. هر کاری خواستند انجام دادند. برای من دعوتنامه فرستادند که آقای آذرنگ به همراه خانواده تشریف بیاورید و فیلم را ببینید. مگر من مخاطب عام فیلم هستم که این گونه برخورد می‌کنید؟»

آذرنگ درباره مشکلات این روزهای سینما گفت: «متاسفم که دغدغه یک انسان فقط بستن «کلوزآپ» است و به «توشات» معتقد نیست. پس چطور این میان، درام اتفاق بیفتد؟ همین اتفاق در تبلیغات این فیلم افتاده است. آقای فرید سجاد حسینی کسی است که زحمت زیادی کشیده است. دیر رسیده اما با شکوه رسیده است. دیر دیده شده، اما با شکوه بوده است. شما آیا عکسی از این آقا در تبلیغات و مراسم دیده‌اید؟ من وکیل مدافع او نیستم ولی دلم برای همکارانم می سوزد. من از توبیخ و توهین نمی‌ترسم. با کوتاه کردن افراد که قد انسان‌ها بلند نمی‌شود این کارها دوامی ندارد. ما مردم باهوشی داریم. وقتی چنین موضوعاتی رخ داده، شما انتظار شکوهمندی دارید؟ این اثر می‌توانست خیلی بهتر از این چیزی که امروز می‌بینیم باشد. با محمد حمزه‌ای صحبت کردم و متوجه شدم او تا چه حد زحمت می‌کشد و می‌داند می خواهد چه فیلمی بسازد. اکنون نباید محمد حمزه‌ای از من عذرخواهی کند. به خوبی به یاد دارم حمزه‌ای به خاطر فشارهایی که به او وارد می‌کردند، به حال سکته افتاده بود. او خودش یکی از حذف شده‌های فیلم است او چرا باید از من طلب بخشش کند؟ من واقعا خجالت می‌کشم. امروز با اعتبار من بازی شده است. چه کسی حقوق من را امروز خواهد گرفت. بسیاری از مردم و همکاران تماس می‌گیرند و می‌گویند چرا پذیرفتی در این فیلم حضور پیدا کنی؟ جالب است که در قرارداد نوشته شده است که طرف دوم که من بازیگر باشم اگر خطایی انجام دهم توبیخ خواهم شد! به حدی درگیر چیزهای بیهوده شدیم که دیگر به فرم، کیفیت و محتوا دقت نمی کنیم. ما چگونه می‌توانیم اعتبارمان را برگردانیم؟»

*منبع سینما سینما

نظرات بینندگان