arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۲ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶

حجت الاسلام کعبی: اظهار همدردی با خوزستانی‌ها پذیرفته نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مجوز سازمان محیط زیست برای انتقال آب کارون مهر تأیید بر نابودی کشاورزی خوزستان است.

حجت الاسلام عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیانیه‌ای صادر کرد و با انتقاد از اقدامات اخیر گفت: تغییر اکوسیستم طبیعی خوزستان در اثر انتقال آب کارون جنایت محیط زیستی است.

متن کامل نامه حجت الاسلام عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به‌شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

علی‌رغم مطالبات قاطبه مردم شریف خوزستان و نمایندگان مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی؛ طرح‌های انتقال آب کارون این بار با مجوز معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست شتاب بیشتری گرفته است.

تغییر اکوسیستم طبیعی خوزستان در اثر انتقال آب کارون جنایت محیط زیستی است. اما متولی جدید محیط زیست کشور و وزیر سابق و کهنه‌کار کشاورزی، با نامه به معاون اول رئیس جمهور، ظالمانه با تأیید و صدور مجوز انتقال آب، مهر تأیید بر نابودی کشاورزی خوزستان و تخریب شدید محیط زیست زده است. نباید به‌سادگی از کنار تشدید آلاینده‌ها و ریزگردها و پدیده گرد و غبار و خشکی تالاب‌ها و نابودی هزاران هکتار نخلستان و بحران کم‌آبی عبور کرد.

بی‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی و صرفاً اظهار همدردی با خوزستانی‌ها پذیرفته نیست. حداقل انتظار از رئیس جمهور، ورود در این مسئله و تجدید نظر در مدیران بی‌کفایت و جلوگیری از اظهارات غیرعلمی و غیرکارشناسی با عواقب وخیم اجتماعی و سیاسی و امنیتی و مدیریتی است.

توجه به خواسته مشروع و قانونی خوزستانی‌ها در جلوگیری از انتقال بی‌رویه و غیرقانونی آب کارون و علاج نارضایتی عموم مردم خوزستان، تدبیری ویژه و فوری از سران قوا و شورای عالی امنیت ملی می‌طلبد، و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم.

عباس کعبی

نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

نظرات بینندگان