arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

حمله ائتلاف سعودی به یک زندان در صنعا / ۳۶ نفر کشته شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به دنبال حمله جنگنده‌های وابسته به ائتلاف متجاوز عربستان به یک زندان در صنعا، دست کم ۳۶ تن کشته و ده‌ها تن دیگر مجروح شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المیادین، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربستان یک زندان تحقیقات جنایی وابسته به پلیس نظامی در صنعا را مورد هدف قرار دادند که به دنبال آن ۳۶ تن از زندانیان کشته و دها تن دیگر مجروح شدند.

یک مسئول وابسته به سازمان ملل در واکنش به این حمله گفت: این اقدامات ائتلاف عربستان باعث نمی‌شود که عملکرد نهادهای بشردوستانه و نهادهای وابسته به سازمان ملل در یمن متوقف شود.

او تاکید کرد که این سازمان تعداد کارمندان خود را در صنعا بعد از حوادث اخیر کاهش داده است اما اخبار منتشر شده در خصوص خارج کردن تمام کارمندانش از این منطقه نادرست است.

کمیته امور زندان‌ها در صنعا این تجاوز ائتلاف عربستان را محکوم کرده و آن را یک جنایت جنگی توصیف کرد. این کمیته همچنین اعلام کرد صلیب سرخ و نهادهای بین المللی پیشتر می‌دانستند که از این ساختمان تنها برای نگه‌داشتن زندانیان استفاده می‌شود و حمله بعد از آن صورت گرفت که مسئولان صلیب‌سرخ و نهادهای بین‌المللی از آن بازدید به عمل آورده بودند.
کشتار جدید ائتلاف سعودی در تعز

در جنایت جدید جنگنده‌های اسرائیلی در استان تعز بعد از هدف قرار دادن خودروی یک شهروند در شهرستان مقبنه ۱۱ غیرنظامی یمنی کشته و چندین تن زخمی شدند.

برچسب ها: صنعا
نظرات بینندگان