arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

مشاور امنیت ملی ترامپ: ترکیه و قطر برای آمریکا مشکل‌زا هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور امنیت ملی آمریکا لیستی از دشمنان کشورش را ارائه کرد و ترکیه و قطر را هم به دلیل داشتن "ایدئولوژی افراطی" در آن گنجاند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه ایجیپت‌ تودی، هربرت مک‌مستر مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با همتای انگلیسی خود گفت: ترکیه و قطر که دو متحد مهم آمریکا هستند، در حال تبدیل شدن به مشکل‌زاترین مساله در سیاست خارجی آمریکا هستند.

او افزود: این دو کشور از حامیان اصلی اخوان المسلمین هستند و همین مساله هم موجب شده تا روابط ترکیه با غرب در سال‌های اخیر لطمه ببیند.

مشاور امنیت ملی آمریکا با انتقاد کم سابقه از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و حزب عدالت و توسعه او گفت که بیشتر مشکلات ترکیه به خاطر این حزب و شخص اردوغان است. او به صراحت اردوغان را به حمایت از تروریسم متهم کرد.
مک‌مستر همچنین نسبت به اسلام‌سیاسی و نیز اخوان المسلمین به خاطر "ایدئولوژی افراطی‌شان" هشدار داد.

مشاور امنیت ملی دولت ترامپ در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه ترکیه و قطر به اخوان المسلمین کمک مالی کرده‌اند، گفت دولت آمریکا مصمم به مبارزه با ایدئولوژی‌های افراطی است. او همچنین گفت اخوان‌ المسلمین از طرف خیریه‌ها و سازمان‌های اجتماعی تامین مالی می‌شود.

گرچه پیشتر هم برخی از کشورهای عربی قطر را به همکاری با گروه‌های افراطی متعدد متهم کرده‌اند اما دوحه تمامی اتهامات را رد کرده و تاکید دارد این کمپینی از سوی عربستان، امارات، مصر و بحرین برای تخریب وجهه کشورش است.

برچسب ها: مک‌مستر
نظرات بینندگان