arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

فرمانده سپاه: بُعد خارجی انقلاب در حال گسترش است/ از فتنه 88 به راحتی عبور کردیم

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بعد خارجی انقلاب در حال گسترش در منطقه و جهان است اظهار داشت: به دنبال تثبیت پیروزی‌های جبهه مقاومت هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده سپاه: بعد خارجی انقلاب در حال گسترش است/ شاهد بودم افرادی نزد مقام معظم رهبری تقاضای رفتن به سوریه را می‌کردند اما رهبری آنها را به تلاش در عرصه‌های دیگر توصیه کردند

 

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز می‌توانیم به راحتی پاسخ‌های مناسب و به موقعی نسبت به تهدیدهای دفاعی و امنیتی داشته باشیم، البته این به معنای نبود تهدید نیست، بلکه به معنای آن است که در این حوزه مشکل جدی نداریم.

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در همایش علمی دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی با تبریک پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت اسلامی گفت: تربیت یک پاسدار در تراز انقلاب اسلامی با تخصص‌های مختلف در دانشگاه‌های سپاه مورد غفلت قرار گرفته بود که امید است گام‌های اولیه در این مسیر در دانشگاه بقیه‌الله بلندتر برداشته شود.

وی با تشریح وضعیت فعلی انقلاب اسلامی به تبیین نیازها و ضرورت های امروز و آینده انقلاب اسلامی پرداخت.

سردار جعفری با اشاره به ابعاد داخلی و خارجی انقلاب اسلامی گفت: در بعد خارجی، مقاومت اسلامی منطقه و جهان به جبهه مقاومت انقلاب اسلامی خلاصه می شود. پیروزی های این جبهه شگفت انگیر و پی در پی در جریان است. پیروزی هایی که بی‌تردید نتیجه مجاهدت‌های جمعی از مجاهدان انقلاب اسلامی است و پیامد آن یاری الهی است که شامل حال انقلاب اسلامی شده است. با بررسی منطقه طی 20 سال اخیر شاهد پیروزی‌های پی در پی و شکست تمامی برنامه ها و تلاش‌های دشمنان در تمامی کشورهای خاورمیانه از جمله لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن هستیم که همچنان مقاومت در این کشورها ادامه دارد.

فرمانده سپاه ادامه داد: جبهه مقاومت اسلامی در این مرحله باید در پی تثبیت این پیروزها باشد. پیروزی‌هایی نظیر شکست داعش و برملا شدن دست های پشت پرده و توطئه‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود که البته پیروزی های الهی نتیجه حرکت امت اسلامی به رهبری امام حاضر امت است.

جعفری سپس به تبیین ابعاد داخلی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: همه عزت، اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی به خاطر رعایت اصل استکبار ستیزی و حرکت شتابان جبهه مقاومت اسلامی است، اما یک سوال اساسی این است که آیا در انقلاب اسلامی فقط اصل استکبارستیزی وجود دارد؟ که پاسخ آن قطعا «خیر» است.

وی سپس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: با دقت در ادبیات مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی پنج مرحله دارد که شامل تشکیل و تثبیت انقلاب اسلامی، اسلامی شدن دستگاه‌های نظام جمهوری اسلامی، اسلامی شدن جامعه و تشکیل جامعه جهانی در فضای احکام اسلامی است که البته طبق فرمایش ایشان در مرحله سوم انقلاب اسلامی یعنی اسلامی شدن دستگاه‌های کشور هستیم و دارای سرعت «کند» در این مرحله‌ایم.

وی ادامه داد: جامعه و دستگاه‌ها به صورت صد در صد اسلامی نمی شوند اما حرکت در مسیر تحقق این هدف می تواند به الگوی خوبی برای سایر کشورهای منطقه مبدل شود. همانطور که در «مقاومت» چنین الگوسازی حاصل شد. انقلاب اسلامی با همه مشکلاتی که دارد در بعد خارجی که مربوط به پیروزی‌های جبهه انقلاب اسلامی شرایط خوبی دارد. اخلاق اجتماعی و معنویت از اهداف بلند حکومت و انقلاب اسلامی است و زمانی تحقق می یابد که بر محور عدالت استوار باشد.

فرمانده سپاه پاسداران متذکر شد: اگرچه در ابعاد دفاعی و امنیتی در شرایط خوبی بسر می‌بریم و توان مدیریت و کنترل شرایط را داریم، اما در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وضع خوبی نداریم. نیاز آینده انقلاب در حوزه پاسداری از انقلاب اسلامی چیست؟ طبق فرمایش مقام معظم رهبری پاسداری یعنی« حفظ» و این «حفظ » سه پایه دارد که شامل به موقع بودن، درست بودن و غیرمحافظه کارانه بودن است.

وی اظهار کرد: پاسداری محافظه‌کارانه از انقلاب اسلامی طبق فرمایش مقام معظم رهبری یعنی حفظ انقلاب اسلامی موجود که مورد تایید ایشان نیست. به بیان دیگر پاسداری از انقلاب اسلامی در حال پیشرفت با تحقق اهداف بر زمین مانده انقلاب اسلامی مد نظر ایشان است که عینیت یافتن آن سخت است؛ چرا که با موانع زیادی در حوزه تفکرها و سبک‌های مختلف اداره کشور روبرو هستیم.

جعفری با طرح این پرسش که برای حذف موانع پیشرفت انقلاب اسلامی چه باید کرد، گفت: در عرصه علمی و پزشکی دانشگاه پزشکی بقیه الله باید پیشرفت کند و پیشتاز باشد تا در تراز انقلاب اسلامی قرار داشته باشد که شرط لازمی است اما شرط کافی نیست. برای نیل به این هدف ابعاد ارزشی، معنوی و معنایی باید به بعد علمی و پزشکی و خدمت‌رسانی به جامعه به دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله افزوده شود تا این دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی قرار بگیرد و آموزش ها باید متناسب با هر مقطع زمانی و دوره دانشجویی، به‌روز باشد.

وی گفت: پاسداری از انقلاب اسلامی تنها دفاع مسلحانه از انقلاب نیست، بلکه درس خواندن و خودسازی برای آینده را شامل می شود.

فرمانده سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه امروز از تهدیدهای دفاعی و امنیتی به سادگی عبور کرده‌ایم و این یک ادعا نیست، خاطرنشان کرد: باید بگویم که امروز از تهدیدهای امنیتی و دفاعی به سادگی عبور کرده‌ایم و این یک ادعا نیست. ما امروز می توانیم به راحتی پاسخ‌های مناسبی و به موقعی نسبت به تهدیدهای دفاعی و امنیتی داشته باشیم البته این معنای نبود تهدید نیست. بلکه به معنای آن است که در این حوزه مشکل جدی نداریم.

جعفری ادامه داد: البته فتنه‌های سیاسی و اجتماعی در سال‌های 78 و 88 فتنه‌های امنیتی سنگینی بود که هر یک از آنها به تنهایی برای از پا در آوردن انقلاب کافی بود اما به راحتی از آنها عبور کردیم.

وی با بیان اینکه دفاع از امنیت مرزهای اسلامی فراتر رفته است، گفت: تهدیدهای اصلی علیه نظام و انقلاب شامل تهدیدهای نرم فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرند. رساندن دانشگاه به تراز انقلاب اسلامی باید با نگاه به این ابعاد باشد.

به گفته سرلشکر جعفری بستر پزشکی و خدمات درمانی توسط پزشکان دانشگاه‌های تحت مدیریت سپاه فرصت مناسبی برای ظهور پاسداری درست، به موقع و غیر محافظه‌کارانه است.

جعفری تاکید کرد: در مسائل مدیریت به شدت به مدیریت تحولی نیاز داریم و سبک های قدیمی و سنتی باید کنار گذاشته شود.

وی با کنایه گفت: البته مدیرانی که به رای مردم نیاز دارند فقط به جلب رضایت مردم توجه می کنند و همین مسئله مانع از تصمیم‌گیری درست آنان می شود. در حالی که تصمیم درست الهی باید به رفاه و رضایت جامعه ختم شود. اما روش های سنتی، عادت ها و اقدامات نابجا مانع تحقق این هدف است. امروز بیش از هر زمان دیگری به اخلاق و فضائل اخلاقی نیاز داریم. به جرات می گویم که امروز کمتر پزشکی داریم که با مریض با اخلاق خوب رفتار کند.

جعفری در پایان متذکر شد: تردید نداشته باشید که اگر اصول اسلام و قرآن در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی رعایت شود و از سبک‌های غیراسلامی و غیرانقلابی در اداره کشور پرهیز شود، می‌توان به الزامات مورد نظر مقام معظم رهبری عینیت بخشید.

نظرات بینندگان