arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۱۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۰

نماینده تهران: اصول‌گرانمایان نمی توانند از سابقه ای که دارند فرار کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دکتر علی عباسپور عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس و نماینده تهران، به هفته نامه حزب موتلفه اسلامی گفت:

* در انتخابات آینده ما نگران جریان خزنده‌ای هستیم که با برنامه‌ریزی‌های کلان شاید از مدتها قبل و به اصطلاح امکانات غیرقانونی و قدرت اجرایی برای انتخابات برنامه‌ریزی می‌کند. بنده فکر می‌کنم این جریان خزنده که متصل به بخشی از دولت است تقریباً برای مسئولین هم روشن است، فعال هستند.

*من معتقدم در انتخابات آینده جریانی که بطور خزنده مقابل جریان اصولگرایی قرار می‌گیرد جریان انحرافی است که از قدرت و ثروت دولت بطور غیرقانونی استفاده می‌کند. هشدار مقام معظم رهبری هم همین امر بود.

*تلاش بعضی از جریانهای متصل به دولت این است که افراد را به انواع مختلف از چارچوب نظام خارج حساب کنند .

* بنده در انتخابات ریاست جمهوری از هیچ کاندیدایی حمایت نکردم، این امر در رسانه‌ها موجود است. بعد از انتخابات هم مواضعم را صریحاً بیان کرده‌ام. بنده رهنمودهای حضرت امام، قانون اساسی، و اصل ولایت مطلقه فقیه و پاسداری از این اصول را در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری که فصل الخطاب در همه امور است مسیر حرکت خود قرار دادم و این را هم بارها اعلام کردم. به عنوان نمونه در انتخابات مجلس ششم که بحثهای زیادی پیش آمد و موجب بازشماری آراء شد، زمانی که مقام معظم رهبری اعلام کردند و حکم حکومتی صادر شد بنده و دوستانم در حزب موتلفه اسلامی و بسیاری از تشکل‌های همسو فرمایش ایشان را پذیرفتیم و دیگر اعتراضی نداشتیم. زیرا ما معتقدیم نهایتاً فرمایش معظم له فصل الخطاب است. در خصوص انتخابات دهم ریاست جمهوری نیز با سخنرانی ایشان در حقیقت پرونده اش بسته شد. ولی برخی از آقایان به اعتراض خود ادامه دادند و این در حالی است که من شخصاً بحثی نداشتم.

*کسانی که در انتخابات دوم خرداد در دولت ششم و هفتم روی کار آمدند واصلاح‌طلبان را یک ودیعه الهی می‌دانستند و در مقابل آقای ناطق نوری ایستادند حال آنان را در جبهه اصولگرایی می‌بینیم که خود را اصولگرای ناب می‌دانند و کسانی را مثل ما که از ابتدا در خط اصولگرایی بودیم و با جریانات باد و امواج حرکت نکردیم نواصلاح‌طلب تلقی می‌کنند .

* این شبه اصولگرایان یا به تعبیر دیگر اصول‌گرانمایان برای مردم شناخته شده‌اند و آنها نمی‌توانند از سابقه‌ای که دارند فرار کنند و خودشان را به عنوان اصولگرای ناب جا بزنند. 

* اصولگرای ناب، اصولگرایی است که منشور جامعتین را در حقیقت بپذیرد و حضور حضرت آیت الله مهدوی کنی را در انتخابات مغتنم می‌شمارد و نه اینکه دم از ناسازگاری بزنند.

* همین افرادی که در رسانه‌ها  با اتهام زدن خود را بالا می‌کشند، کسانی هستند که در دوران اصلاحات با جریان اصلاحات همخوان شدند و هنگامی که دولت اصلاحات رو به افول رفت و دولت نهم و دهم پا به عرصه گذاشت با این دولت نیز همراه شدند تا جایی که در مجلس نیز همین افراد کار را مشکل کردند یعنی در مجلس اگر کوچکترین حرکتی می‌خواهید انجام دهید با وارد کردن انواع و اقسام اتهامات سعی در جلوگیری از حرکت می‌کردند.  

*اگر انتقادی بر عملکرددولت وارد باشد این انتقادات بایددرمجلس با شهامت بیان شود. زیرا عدم بیان این انتقادات باعث می‌شود به سمتی برویم که دولت یک اقتدار دیکتاتورمآبانه برای خودش قائل ‌شود و خود را فعال مایشاء بداند. قوانین مجلس، نظر شورای نگهبان و آنچه در مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان قانون ارجاع شده است را قبول نمی کند و پذیرا نیست. اگر مجلس در این امر مقتدر نباشد ما به سوی یک دیکتاتوری ناخواسته حرکت خواهیم کرد.

* بعد از جریانات اردیبهشت سال 90 که دولت دهم رو به افول گذاشت این افراد که پرچم‌شان در جهت باد خوب حرکت می‌کند به دنبال فرد دیگری می‌گردند که به دنبال او حرکت کنند و با سوار شدن بر موج آن فرد ادامه مسیر دهند.

*عملاً جلوی حرکتهایی که در اجرای قانون عفاف و حجاب (که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در رأس این شورا رئیس جمهور قرار دارد) توسط آقای احمدی نژاد گرفته می‌شود. در همین دولت دهم به مساله حجاب و چادر در نشریه خاتون حمله می‌شود و آن را اقتباس شده از مجالس عیش و نوش کشورهای غربی مطرح می‌کنند کدامیک از این مواضع را آقای خاتمی جرأت داشت اتخاذ کند؟ 

*دوستانی که ما را به نواصلاح‌طلبی متهم می‌کنند اگر روی اصول حرکت کنند، اینها باید شدیدتر از ما نسبت به حرکتهای دولت نهم و دهم معترض باشند. در صورتی که در این گروه افرادی را می‌بینیم که با دولت اصلاحات بودند و الان هم در مقابل این حرکتها ساکت هستند. پس نشان می‌دهد این حرکتها، حرکتهای سیاسی و نشأت گرفته از زد و بندهای سیاسی است.
نظرات بینندگان