arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

سازمان ملل: طرح جدیدی برای احیای مذاکرات اسراییل و فلسطین نداریم / آماده میانجیگیری هستیم

در پی مخالفت فلسطین با ادامه مشارکت واشنگتن در حل و فصل سیاسی مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی، معاون سخنگوی سازمان ملل از آمادگی این سازمان برای میانجی گری میان فلسطین و رژیم اشغال گر قدس خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری فلسطین (صفا)، 'فرحان حق' معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل دیشب (چهارشنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی که در مقر دائمی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، از آمادگی کامل این سازمان در ایفای نقش میانجی خبر داد و افزود که توجه سازمان ملل در شرایط کنونی به نحوه مشارکت طرفین در مذاکرات است.
فرحان حق در پاسخ به این سوال که موضع 'آنتونیو گوترش' دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص تاکید 'محمود عباس' رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر مخالفت با نقش و مشارکت آمریکا در فرایند حل و فصل سیاسی مذاکرات گفت: واشنگتن طرفی از کمیته چهارگانه فرایند صلح (متشکل از سازمان ملل، اتحادیه اروپا، روسیه و آمریکا) است و این کمیته تلاش می کند که دو طرف را برای نشستن پای میز مذاکره قانع کند.
معاون سخنگوی سازمان ملل با تاکید بر این که سازمان ملل آماده میانجی گری میان دوطرف است، وجود هر گونه طرح جدیدی از سوی گوترش را برای احیای مذاکرات میان دو طرف رد کرد.
وی در ادامه گفت: موضع سازمان ملل در قبال قدس روشن است و بارها از آن سخن گفته و قدس بخشی از مذاکرات راه حل نهایی است.
از سویی دیگر محمود عباس در اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی که دیروز (چهارشنبه) در ترکیه برگزار شد، بار دیگر مخالفت خود را با تصمیم ترامپ در خصوص اعلام قدس به عنوان پایتخت جدید رژیم صهیونیستی اعلام کرد و افزود: از این پس هرگز مشارکت آمریکا را در فرایند حل و فصل سیاسی قبول نخواهد کرد.
گفتنی است که مذاکرات میان فلسطین و رژیم صهیونیستی در آوریل سال 2014 میلادی متوقف شد و علت آن مخالفت تل آویو با توقف شهرک سازی ها، قبول تشکیل دو دولت مستقل بر اساس مرزهای 1967 و آزادی دو زندانی از زندان های رژیم صهیونیستی بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان