arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۰

18:30 امروز ؛ هفتاد ویکمین شهرآورد پایتخت

هفته هفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از عصردیروز با برگزاری4 دیدار آغاز شد ودرحساسترین بازی عصرامروز سرخابی های پایتخت به مصاف هم میروند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هفته هفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از عصردیروز با برگزاری4 دیدار آغاز شد ودرحساسترین بازی عصرامروز سرخابی های پایتخت به مصاف هم میروند. 
 
بدون شک حساس‌ترین دیدار این هفته شهرآورد تهران است که همه بازی‌ها را تحت تاثیر قرار داده است. در زیر اشاره‌ای گذرا به ادامه دیدارهای هفته هفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور خواهیم داشت:

پرسپولیس - استقلال ؛ 16 تیم در سایه دو تیم

گل دیدارهای هفته هفتم و حتی نیم فصل اول لیگ برتر همین بازی است. تا سال گذشته همه می‌گفتند این بازی مساوی تمام می‌شود اما دو برد پی در پی استقلال فرضیه مساوی شدن دربی را باطل کرد و حالا همه از سرخابی‌های تهرانی برد می‌خواهند. پرسپولیس و استقلال در هفتادویکمین دیدار سنتی‌شان با شرایط متفاوت رودرروی هم می‌ایستند، استقلالی‌ها لیگ را خیلی خوب آغاز کرده‌اند و با وجود شکست هفته گذشته برابر تراکتورسازی تیم دوم جدول هستند اما پرسپولیس متاثر از شروع ضعیف در لیگ برتر رده سیزدهم جدول را در اختیار دارد.


با شرایطی که عنوان کردیم باید شانس استقلال پرستاره و کهکشانی برای شکست پرسپولیس بیشتر باشد اما این بازی دربی است و قوانین خاص خود را دارد که براساس آن "هیچ تیمی در آن از پیش برنده نیست". سرخپوشان با دل بستن به این فرضیه که تیم ضعیف‌تر در دربی شانس بیشتری برای برد دارد، دلخوش به پیروزی در شهرآورد هفتادویکم هستند و استقلالی‌ها به نتایج تیم خود می‎بالند و نبوغ ستاره‌های‎شان که ورق را در دربی به سود آنها برگرداند.


در این بین نقش تعیین کننده را کاپیتان‎های دو تیم دارند. علی کریمی از یکسو و فرهاد مجیدی از سوی دیگر می‏توانند برنده دربی را تعیین کنند. آنها که در گذشته بارها بارها ستاره دربی بوده‏اند، این بار در سال‌های پایانی فوتبال خود باید جور جوانانی را بکشند که بیشتر اسیر حواشی دربی می‌شوند و نمی‌توانند بازی خود را به نمایش بگذارند.


جنگ اصلی در این بازی در میانه میدان است، جائیکه ستاره‌ها در پس جنگ مردان کارگر میانه زمین فرصت بروز و ظهور توانایی خود را می‌یابند و می‎توانند به سود تیم خود پاسی تعیین کننده و یا حتی گل بزنند. این بازی البته بازی اشتباهات هم هست. در مسابقه‌ای که احتیاط حرف اول را می‎زند، هر دو تیم دنبال اشتباه تیم مقابل هستند تا شاید فرصتی بدست آورند و زهر خود را بریزند.

مس سرچشمه کرمان - صبای قم

روز دوم از هفته هفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با دیدار مس سرچشمه کرمان - صبای قم آغاز می‏شود. این بازی تقابل اندیشه‌های یکی از جوان‌ترین مربیان لیگ (عبدالله ویسی) با اصغر شرفی، مسن‎ترین مربی ایرانی حاضر در لیگ یازدهم است. هر دو تیم در هفته ششم به پیروزی رسیده‎اند که آن سه امتیاز باعث بهبود وضعیت آنها در جدول رده‌بندی شده است. مس سرچشمه که به قول شرفی قرار است در گلوی تیم‌های مدعی لیگ برتر گیر کند با اندیشه فرار از انتهای جدول به دنبال پیروزی خانگی مقابل تیمی است که سودای بالانشینی در جدول را دارد و تا به امروز به خوبی چهره یک پدیده را از خود به نمایش گذاشته است.

فولاد خوزستان - شهرداری تبریز

تیم مجید جلالی بدون شک یکی از باکیفیت‎ترین تیم‌های لیگ برتر است که البته به اندازه بازی‌های خوبی که انجام داده امتیاز نگرفته است. این تیم در هفته هفتم میزبان شهرداری تبریز است، تیمی که پرفراز و نشیب ظاهر شده و شرایط بسامانی در جدول رده‌بندی لیگ برتر ندارد. بازی با تیمی که 12 گل دریافت کرده و بعد از مس سرچشمه ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ برتر را دارد، فرصتی است مغتنم برای جلالی و شاگردانش که تهاجمی بازی کرده و اهداف بلندپروازانه خود را مقابل آن تیم جستجو کنند. همه این اتفاقات در حالی رقم می‌خورد که شهرداری تیم شکننده هفته‌های گذشته باشد اما اگر این تیم بخواهد همانند روزی که در تهران پرسپولیس را شکست داد باشد، کار جلالی و شاگردانش سخت می‌شود.

- برنامه ادامه دیدارهای هفته هفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

 


جمعه - 25/6/90
 

* مس سرچشمه کرمان - صبای قم، ساعت 18:10، ورزشگاه شهید باهنر کرمان

* پرسپولیس تهران - استقلال تهران، ساعت 18:30، ورزشگاه آزادی تهران

* فولاد خوزستان - شهرداری تبریز، ساعت 20، ورزشگاه تختی اهواز

یکشنبه - 27/6/90

* سپاهان اصفهان - داماش گیلان، ساعت 18:30، ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر

* شاهین بوشهر - ذوب آهن اصفهان، ساعت 20:30، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۵
0
1
قرمزته داداش! فقط پرسپولیس. البته منهای حمید استیلی.
6 7تا حفره تو دربازه استقلال ایجاد می کنیم البته بازم منهای حمید استیلی! ایشالا این استاد هرچه سریع تر بیخیال قرمزها بشه.
بازم قرمزته داداش.
نظرات بینندگان