arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

دستور سازمان بدر عراق به گردان های خود برای تحویل سلاح به دولت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

'هادی العامری' دبیرکل سازمان بدر عراق از گردان های این سازمان خواست که روابط حزبی خود را با بدر قطع کرده و زیر نظر الحشد الشعبی باقی بمانند و شهرها را از سلاح خالی کنند.

به نوشته روز پنجشنبه پایگاه خبری السومریه نیوز، العامری گفت، سلاحی که در دست نیروهای این سازمان است متعلق به دولت عراق است. وی از فرماندهان گردان های این سازمان در شهرها خواست تا شهرها را از سلاح خالی کنند.

وی در پیامی، پیروزی بر تروریسم را به مردم این کشور تبریک گفت و افزود: سازمان بدر با فتوای آیت الله سیستانی مرجعیت عالی عراق به سمت جبهه های نبرد با تروریسم حرکت کرد و در سایه آن توانست هزاران نفر از مبارزان را آموزش دهد و با استفاده از تجارب گذشته خود، گردان های نظامی آموزش دیده و منظمی را تشکیل داد که درکلیه نبردها برای آزاد سازی عراق از روز نخست شرکت داشتند.

وی اظهار داشت: سازمان بدر در کنار دیگر یگان های مقاومت در آزادسازی شهر های دیاله، شکستن محاصره امرلی و طوز خرماتو، جرف الصخر، الضلوعیه، نیردهای صلاح الدین، تکریت، الدور، العلم، الفلوحه، الصقلاویه، الکرمه، جبال حمرین، النباعی، منشاه المثنی و ناظم التقسیم، ناظم الثرثار، نینوا، البعاج، تلعفر، الشرقاط، الحویجه، الریاض و الرشاد مشارکت داشت.

دبیرکل سازمان بدر عراق تصریح کرد: سازمان بدر عراق در راه آزاد سازی این کشور 2هزار و 500 شهید تقدیم کرده است.

وی افزود: در حال حاضر ما شمار زیادی نیروی نظامی داریم که تحت فرمان الحشد الشعبی (نیروهای بسیج مردمی عراق) هستند و به دستور مراجع نظامی در چارچوب نیروهای مسلح عراق عمل می کنند .

العامری اظهار داشت: آنها در حال حاضر در تامین امنیت مناطق مختلف عراق از جمله در استان های دیاله، صلاح الدین، کرکوک، نینوا، الانبار و بغداد نقش دارند.

وی افزود: به فرماندهان این تیپ اعلام می کنیم که روابط حزبی خود را با سازمان بدر قطع کرده و همچنان تحت امر الحشد الشعبی به دلیل اهمیتی که الحشد الشعبی در دفاع از عراق دارد،باشند.

العامری همچنین اعلام کرد: کلیه سلاحی که در دست این نیروها قرار دارد متعلق به دولت عراق است و ما سلاح ویژه در اختیار نداریم و فرماندهان این نیروها در شهرهای مختلف باید شهر را خلع سلاح کرد .

در همین راستا پیش از این مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق از شاخه نظامی این جریان خواست، اکنون که جنگ با داعش به پایان رسیده، سلاح خود را تحویل دولت عراق دهد.

صدر از عناصر گروه «سرایا السلام» (شاخه نظامی جریان صدر) خواست تا سلاح خود را تحویل دولت دهند و همه مقرهای خود جز مقرهای غیرنظامی را تعطیل کنند و جز «سامراء» همه مواضع آزاد شده را تسلیم نیروهای امنیتی کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان