arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۶

زخمی شدن 2500 فلسطینی در یک هفته اخیر در «روزهای خشم»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت بهداشت فلسطین امروز (جمعه) اعلام کرد که بیش از ۲۰۰۰ فلسطینی در جریان درگیری‌های یک هفته اخیر با نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، وزارت بهداشت فلسطین صبح امروز (جمعه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، در یک هفته گذشته در کرانه باختری از جمله در شهر قدس ۲۴۶۸ تن در درگیری‌ها زخمی شدند که از این تعداد ۵۱۴ تن به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل شدند. در غزه نیز ۳۰۱ فلسطینی راهی بیمارستان شدند.

طبق اعلام این وزارتخانه، ۱۵۲ فلسطینی در کرانه باختری و ۱۱۱ تن دیگر در نوار غزه بر اثر تیراندازی زخمی شدند، باقی موارد به علت استنشاق گاز، اصابت گلوله‌های پلاستیکی و یا زیر گرفته شدن با خودرو آسیب دیدند.

درگیری‌های مجدد امروز در کرانه باختری نیز به فراخوان گروه‌های فلسطینی با عنوان "روز خشم" و با مشارکت ده‌ها جوان فلسطینی در اعتراض به تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به وقوع پیوست.

هنوز گزارشی از تعداد زخمی‌های درگیری‌های امروز منتشر نشده است، اما شبکه خبری الجزیره از آسیب دیدن ده‌ها فلسطینی بر اثر شلیک گاز اشک‌آور و شلیک گلوله‌های پلاستیکی توسط سربازان اسرائیلی خبر داد.

طبق گزارش این شبکه خبری، درگیری‌ها در ۲۰ منطقه در کرانه باختری میان دو طرف در جریان است.

نظرات بینندگان