arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۶

نماینده ولی فقیه در سپاه: اگر انرژی صرف شده در برجام را روی مسائل داخلی می گذاشتیم، امروز بسیاری از مشکلات وجود نداشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه با طرح موضوع تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی موجی از اتحاد در برابر آمریکا ایجاد شد، گفت: اقدام آمریکا با مصوبات شورای امنیت سازمان ملل مغایرت دارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی سعیدی ظهر امروز در آئین خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه شاهرود که با حضور پرشور مردم و مسؤولان در مصلی مدرسه قلعه این شهر برگزار شد، اظهار کرد: به رسمیت شناختن قدس به‌ عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط رئیس‌جمهور آمریکا و دستور انتقال سفارتخانه این رژیم به آن شهر مقدس، اثبات هزار باره بدعهدی آمریکا است و با مصوبات شورای امنیت سازمان ملل مغایرت دارد.

وی با بیان اینکه تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی پایان خط سازش با محور بیت‌المقدس بود، تصریح کرد: این فرمان رئیس‌جمهور آمریکا توانست موجی از اتحاد را در برابر آمریکا ایجاد کند و فلسطین را در رأس مسائل جهان اسلام قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آمریکا می‌خواهد با این کار جایگاه معنوی بیت‌المقدس را هدف قرار داده و یهودی‌سازی را در منطقه راه بیندازد که دولت‌ها با این اقدام وی مخالفت شدید نشان دادند؛ ما معتقد هستیم جهان اسلام باید با اتحاد خود این قرارداد را ریشه‌کن کنند.

سعیدی با بیان اینکه تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی مصوبه آمریکا در سال 1995 بود، خاطرنشان کرد: آن چیزی که باعث فراهم شدن زمینه حضور ترامپ در عرصه جهانی شد عملی کردن خواسته‌های زژیم صهیونیستی بود که توانست 60 میلیون افراطی را در این موج با خود همراه کند تا سدها را شکسته و مصوبه را در این برهه از زمان به مرحله اجرایی برساند.

وی با بیان اینکه مشکلات ترامپ به برآورده کردن خواسته‌های رژیم صهیونیستی ختم نمی‌شود، بلکه شکست در مسائل عراق و سوریه، بحران اقتصادی و بدهی 20 هزار میلیارد دلاری دولت آمریکا نشان داد که استکبار هرگز نمی‌تواند در برابر حزب‌الله و عظمت جمهوری اسلامی مقاومت کند، گفت: ثروت عربستان و پشتوانه آمریکا می‌خواست تا سوریه و عراق را تجزیه کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه استکبار هدف تجزیه‌طلبان را در پیش دارد و اتحاد دولت‌های اسلامی نشان داد که این‌گونه توطئه‌ها حبابی نقش بر آب است، لذا سعد حریری و علی عبدالله صالح را به‌ صورت بحران روانه میدان کردند که سرنوشتشان را همگان مشاهده کردند، تصریح کرد: استکبار می‌خواست تا یمن و سوریه با ایجاد آشوب تضعیف کند که نیروهای انصار الله به نحو احسن پای‌ کار آمده و این اقدام آن‌ها را نقش بر آب کردند.

سعیدی در پایان با تأکید بر لزوم تقویت اتحاد و همدلی بین مردم مسؤولان خاطرنشان کرد: اگر توان و انرژی صرف شده در برجام، در مسائل داخلی کشور صرف شده بود، امروز بسیاری از مشکلات در کشور وجود نداشت.

منبع: فارس
نظرات بینندگان