arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶

قدیمی‌ترین جایزه سینمای فرانسه به فیلم «باربارا» رسید

فیلم «باربارا» عنوان بهترین فیلم را از جوایز سینمایی «لوئی دلوک» فرانسه از آن خود کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قدیمی‌ترین جایزه سینمای فرانسه به فیلم «باربارا» رسید

فیلم «باربارا» عنوان بهترین فیلم را از جوایز سینمایی «لوئی دلوک» فرانسه از آن خود کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، جوایز سینمایی «لوئی دلوک» که امسال هفتادوپنجمین دوره برگزاری خود را تجربه کرد و قدیمی‌ترین جوایز فیلم در کشور فرانسه محسوب می‌شود، جایزه اول سال ۲۰۱۷ را به «باربارا» به کارگردانی «متئو آمالریک» اعطاء کرد.

این فیلم روایتگر داستان بازیگری است که خود را برای بازی در نقش «باربارا» خواننده معروف فرانسوی آماده می‌کند و برای این کار شروع به مطالعه دقیق درباره تمام ویژگی‌های شخصیتی او می‌کند و به تدریج با این شخصیت درمی‌آمیزد.

هیئت داوران این رویداد سینمایی که شامل ۱۴ منتقد فیلم است و در راس آنها «ژیل ژاکوب» رئیس اسبق جشنواره کن قرار دارد، برنده جایزه «لوئی دلوک» را از میان ۹ فیلم از جمله «۱۲۰ تپش در دقیقه» به کارگردانی «روبن کامپیلو» برنده جایزه بزرگ جشنواره کن انتخاب کردند. فیلم «باربارا» نیز در جشنواره کن موفق به کسب جایزه ویژه هنری بخش نوعی نگاه شده بود.

«نگهبانان»ساخته «زاویه بووا»، «ارواح اسماعیل» به کارگردانی «آرنائو دپلشن» با بازی «ماریون کوتیلار» و «شارلوت گینتزبرگ»، «زیبای خفته» از «آدو آریتا»، «ژنت، فرزند ژاندارک» ساخته «برونو دومونت» از دیگر شانس‌های کسب جایزه بهترین فیلم بودند.

جوایز فیلم «لوئی دلوک» در سال ۱۹۳۷ به یاد و نام مننقد و خبرنگار معروف فرانسوی آغاز به کار کرد. از جمله دریافت‌کنندگان پیشین این جایزه سینمایی می‌توان به «ژان رنوا»، «روبر برسون»، «لوئی ماله»،‌ «آلن رنه»، «آنیس واردا»، «فرانسوا تروفو»، «ژاک اودیار» و «الیور آسایاس» اشاره کرد.

نظرات بینندگان