arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۰

اختراع نرم افزاری که جایگرین خبرنگاران می شود!

يك شركت نوظهور خبري در شيكاگو دست به ساخت فناوري جالبي زده كه گامي رو به جلو در هوش مصنوعي و همچنين گامي نگران‌كننده در آينده كاري انسان محسوب مي‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يك شركت نوظهور خبري در شيكاگو دست به ساخت فناوري جالبي زده كه گامي رو به جلو در هوش مصنوعي و همچنين گامي نگران‌كننده در آينده كاري انسان محسوب مي‌شود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، شركت نريتيو ساينس (Narative Science)، يك نرم‌افزار رايانه‌اي ابداع كرده كه پس از دريافت داده‌هاي خبري (آمار ورزشي،‌ گزارش‌هاي اقتصادي و...)، آنها را به گزارش خبري تبديل مي‌كند.

مخترعان اين نرم‌افزار بسيار به محصول خود اميدوار و مطمئن بوده و حتي پيش‌بيني مي‌كنند كه اين برنامه بتواند جايزه پولايتزر را طي پنج سال آينده دريافت كند!

جايزه پوليتزر، معتبرترين جايزه روزنامه‌نگاري در آمريکا در روزنامه‌نگاري، ادبيات و موسيقي است که بخش‌هاي گوناگون دارد. اين جايزه هر ساله با نظارت دانشگاه کلمبيا به روزنامه‌نگاران و نيز به نويسندگان و شاعران و موسيقي‌دانان داده‌ مي‌شود.

آنچه تلاش اين گروه را نسبت به كارهاي قبلي در گزارش‌هاي خبري توليد رايانه‌اي متفاوت مي‌كند، اين است كه اين فناوري از قابليت ايجاد تفاوت و ارائه زاويه ديد براي داستان برخوردار است.

اين نرم‌افزار در دنياي ورزش با اصطلاحاتي مانند «جلوافتادن تيمي كه عقب بوده»‌ و «تلاش تيمي» آشنا شده و اخبار را با آن جنبه از بازي كه مهمتر فرض كرده، هدايت مي‌كند. اين امر باعث مي‌شود كه نرم‌افزار از حالت نوشتاري واقعيت ساده و تكراري درآمده و در خبر تنوع بوجود بيايد.

روزنامه تايمز گزارش كرده است كه با وجود سكوت 20 مشتري شركت نريتيو ساينس، به نظر مي‌رسد كه شركت خبري بيگ تن نت‌ورك نيز از بهار سال 2010 از اين نرم‌افزار براي گزارش‌هاي بازيهاي ورزشي استفاده مي‌كند.

استفاده از اين نرم‌افزار به اين شركت‌ها در رشد ترافيك وب براي مسابقات فوتبال بين سالهاي 2009 تا 2010 تا 40 درصد كمك كرد.

هزينه استفاده از اين نرم‌افزار بسيار ارزان بوده و هر خبر 500 كلمه‌اي حدود 10 دلار قيمت دارد. در صورتي كه نريتيو ساينس به ارتقاي سيستم خود ادامه دهد، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران بايد به شدت در آينده مراقب شغل‌هاي خود باشند!
نظرات بینندگان