arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۰

شگرد مالزی برای جذب دانشجویان‌ایرانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان این‌که جاذبه مالزی برای جوانان به علت سیاست نامناسب دولت این‌کشور در دستیابی آسان به مدرک تحصیلی است، گفت: با افزایش ظرفیت تحصیل در دانشگاه‌های داخلی می‌توان تاحدودی از مهاجرت‌های غیرضروری به مالزی و دیگر کشورهای مهاجرپذیر دانشجویی، جلوگیری کرد

به گزارش انتخاب ، نورالله حیدری‌دستنایی  رابطه اشتغال و تحصیل را در کشور بسیار تنگاتنگ ارزیابی کرد و گفت: در شرایط کنونی مردم احساس می‌کنند برای دستیابی به شغلی ایمن باید تحصیلات عالیه داشته باشند.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: در چنین شرایطی کشور مالزی با ارائه راه‌های آسان برای ادامه تحصیل، دانشجویان و متقاضیان را به سمت خود می‌کشاند که این مسئله آسیب‌هایی را هم به همراه دارد.

وی با تأیید این خبر که کشور مالزی از وجود آسیب‌های اجتماعی و سیاسی مصون نیست، یادآور شد: بسیاری از سفرها برای تحصیل نبوده و با انگیزه‌های سیاسی و غیراخلاقی انجام شده است.

این نماینده مردم در مجلس هشتم، از ترویج فسادهای اخلاقی و فرهنگی در کشور مالزی خبر داد و افزود: به علت نبود هیچ نظارتی، حتی افرادی هم که شخصیت مذهبی دارند، گاهی به دام آسیب‌های سیاسی و اخلاقی مهیا در مالزی می‌افتند.

حیدری‌دستنایی با بیان این که کشور ما باید به سمت تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش مهارت‌های فنی برود، ادامه داد: از سوی دیگر سرمایه‌گذاری در اشتغال پایدار، برای جوانان دانش آموخته فنی می‌تواند وضعیت اشتغال کشور را هم سامان بخشد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم، یادآور شد: آفت دیگری که مهاجرت دانشجویان به همراه دارد، خروج نیروی کار مستعد و جوانی است که می‌تواند پویایی اقتصادی و رشد تولید را برای کشور به ارمغان بیاورد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
lمهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
0
1
فقط حرف حرف حرف
نظرات بینندگان