arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۲ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶

«دورهمی» جدید؛ مدیری بدون تغییری!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خراسان: از چهارشنبه شب و با پخش اولین قسمت از سری جدید «دورهمی»، مهران مدیری بعد از حدود سه ماه و نیم، دوباره به قاب تلویزیون برگشت. در این مدت با توجه به آن که «خندوانه» هم روی آنتن نبود، جای خالی چنین برنامه هایی در کنداکتور تلویزیون به شدت احساس می شد و مخاطبان با علاقه، انتظار شروع این برنامه را می کشیدند، برنامه ای با اجرای قدرتمند مهران مدیری که هم درس های اخلاقی دارد، هم خنده را روی لب مخاطب اش می آورد و هم از عنصر جذابیت به خوبی بهره می برد. با تحلیل قسمت های هفته اول «دورهمی» همراه ما باشید:

1-ساختار

سری سوم «دورهمی» در این سه قسمت پخش شده، عملاً تفاوتی با سری های قبلی ندارد. برنامه حول یک موضوع اجتماعی می چرخد، شاهد شوخی های مهران مدیری هستیم، نمایشی اجرا می شود، مخاطبی روی صحنه می آید و مهمانی که حضورش در برنامه، جذاب است. این ها دقیقاً همان بخش هایی هستند که در سری قبلی «دورهمی» هم وجود داشت و هیچ آیتمی به برنامه اضافه نشده است. در صورتی که از مهران مدیری و گروه پروپیمان برنامه ساز، توقع می رود بعد از چند ماه فرصت برای بازنگری، بخش های جذاب تر یا حداقل جدیدتری به این برنامه اضافه کنند.

2-نمایش

در قسمت های ابتدایی، نمایش های روی صحنه که بدون حضور سیامک انصاری و مه لقا باقری اجرا می شود، کیفیت و جذابیت گذشته را ندارد. تنها نقطه قوت، حضور سروش جمشیدی است که حداقل نسبت به سری قبل، افتی نداشته. هرچند باید به سحر ولدبیگی هم فرصت داد تا به مرور زمان در نمایش های «دورهمی» جا بیفتد اما تا این جای برنامه، این بازیگر باسابقه، شروع موفقی نداشته است. در خور ذکر است که سیامک انصاری و مه لقا باقری بعد از اعلام این که سری سوم دورهمی ساخته نخواهد شد، درگیر پروژه های سینمایی و تلویزیونی دیگری شده اند و امکان حضور در دورهمی را ندارند.

3-گفت وگو با مهمان

یکی از نقاط قوت مهران مدیری، سؤالات ویژه ای ا ست که از مهمان های برنامه می پرسد. ولی در این چند قسمت، خلاقیت و ایده نویی در آن ها دیده نشد. پرسش هایی همچون «عاشق شدی یا نه؟» و «واقعاً احساس خوشبختی می کنی؟» که از همه مهمان ها پرسیده می شود، در سری های قبل هم بود. دیگر نکته قابل توجه، درباره کلاس مهمان های «دورهمی» است. به طور طبیعی با توجه به وزن شخصیت مهران مدیری، از او توقع می رود تا بتواند چهره های مشهورتری را که کمتر در تلویزیون حاضر می شوند به عنوان مهمان به برنامه اش بیاورد. نکته ای که تنها در برنامه اول عملی شد و مهمان های دو شب دیگر، در سطح شریفی نیا نبودند.

4- تماشاچی ها

صحبت درباره موضوعاتی همچون خودسانسوری و شایعه، احتیاج به آمادگی قبلی دارد اما انتخاب شانسی تماشاچی ها برای حضور روی صحنه، باعث می شود تا شاهد یک سری دیالوگ های بی معنی و غیرجذاب در این برنامه باشیم. با نگاهی بدبینانه به این ماجرا، می توان گفت افرادی هم که روی صحنه می روند، فارغ از تلاش برای دادن پاسخ های صحیح، فقط و فقط به دنبال تبلت اهدایی حامی مالی برنامه هستند! به همین دلیل است که شاهد یک سری ادابازی و رفتارهای عجیب وغریب هستیم تا شخص بتواند تماشاگران حاضر در سالن را بخنداند و از آن ها رأی بگیرد.

5-جمع بندی

هرچند پخش تنها سه برنامه از سری جدید «دورهمی»، زمان کمی برای ارزیابی این برنامه است اما آن چه که در این قسمت ها پخش شد، افق روشن و امیدوارکننده ای برای جذاب تر شدن نشان نمی دهد. به نظر می رسد برخلاف وعده مدیری که گفته بود: «سعی کردیم تا سری سوم برنامه نسبت به سری های قبلی از لحاظ ساختار، ریتم، حضور مهمان ها و دکور، متفاوت و جذاب تر باشد» فقط تغییر دکور ملموس است! با این حال باز هم می توان به سابقه مدیری اعتماد کرد و منتظر ایده های نو بود. باید همچنان صبر کنیم تا ببینیم آیا مهران مدیری باز هم برگ برنده ای رو خواهد کرد یا خیر؟

نظرات بینندگان