arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶

روزهای خوب رونی دور از چشم مورینیو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رونی برای زندگی در اورتون با شروع سختی مواجه شد اما حالا بیش از هر مهاجم دیگری در اروپا مقابل دروازه حریفان قابل اتکا است.

به گزارش ایلنا، کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس به روزهای اوج برگشته و از نظر آماری در جمع نخبگان قاره قرار دارد. رونی در چهار بازی آخرش برای اورتون پنج گل زده و به همراه تیم متحول شده است. اورتون بعد از باخت تحقیرآمیز 5 بر یک مقابل آتالانتا در لیگ اروپا، چهار تا از پنج بازی‌اش را برده و فقط مقابل لیورپول در شهرآورد مرسی ساید یک بر یک متوقف شده. رونی موثرترین بازیکن تیم سم آلاردایس بوده و یکی از فرصت‌طلب‌ترین بازیکنان اروپا محسوب می‌شود.

آمار نشان می‌دهد ضریب صحت ضربات او بیش از هر بازیکن دیگری در پنج لیگ معتبر اروپایی است و امثال کریستیانو رونالدو و لیونل مسی را نیز پشت سر می‌گذارد. او 24 ضربه به سمت چارچوب زده که 9 تایش گل شده و آمار 5/37 درصد برایش ثبت می‌شود. این در حالی است که بدترین آمار او در فصل 2017-2016 ثبت شد که 1/6 درصد ضرباتش گل شد.

طعنه آمیز اینکه رونی مثل روملو لوکاکو که با 75 میلیون پوند از اورتون خریداری شد تا مشکل گلزنی منچستریونایتد را حل کند، 9 گل در این فصل زده و جالبتر اینکه مهاجم بلژیکی در مجموع 1530 دقیقه بازی کرده و بهترین گلزن تاریخ انگلیس و منچستریونایتد 1154 دقیقه! نفرات بعدی فهرست گلزنان بر اساس ضریب صحت، رادامل فالکائو (14 گل از 42 ضربه) و آنتونیو سانابریا مهاجم بتیس (7 گل از 21 ضربه) با 33/33 درصد هستند. مائورو ایکاردی با 16 گل از 52 ضربه (77/30 درصد) و ادینسون کاوانی با 17 گل از 56 ضربه (36/30 درصد) چهارم و پنجم هستند. رونالدو و مسی و هیچ یک از بازیکنان رئال مادرید و بارسلونا در میان 20 نفر اول این رده‌بندی حضور ندارند.

نظرات بینندگان